Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sommarpratare i P1

  • The_mama97mia 25 juni 2011

    PUFFELIPUFF -
    Tråden här är startad för 3 år sedan, men det var denna jag hittade när jag sökte i Matprat.

    Idag startade 2011 år sommarprogram i P1 med Mark Levengood - vilken berättare han är, jag satt och skrattade till högt ibland - och barnen undrade vilken musik det var - haha, märklig musiksmak! Men Kul! Hörde en låt med AnniFrid Lyngstad som jag aldrig hört förut (vad jag minns) "Simsalabim"...

  • snuosm 25 juni 2011

    Skrivet av mama97mia den 25 jun 2011

    PUFFELIPUFF -
    Tråden här är startad för 3 år sedan, men det var denna jag hittade när jag sökte i Matprat.

    Idag startade 2011 år sommarprogram i P1 med Mark Levengood - vilken berättare han är, jag satt och skrattade till högt ibland - och barnen undrade vilken musik det var - haha, märklig musiksmak! Men Kul! Hörde en låt med AnniFrid Lyngstad som jag aldrig hört förut (vad jag minns) "Simsalabim"...



    Åh, det missade jag. Men det går ju att lyssna igen på nätet.

  • Wombat04 25 juni 2011

    Jag missade det också, fastän jag mycket väl visste att det var idag. Jag har tänkt försöka lyssna på vartenda program i år, så jag går in på nätet snarast ...

  • miabok 26 juni 2011

    Det var verkligen toppenroligt!

  • The_mama97mia 27 juni 2011

    Igår var det Torgny Lindgren - författare, mkt klokskap och en del eftertanke.

    Idag var det ngn bloggare som trots sin unga ålder hade en del tänkvärt, men hon tappade bort mig när hon började prata om sin frireligiösa läggning.

  • Wombat04 27 juni 2011

    Ska slå mig ned vid laptopen nu och lyssna på Torgny Lindgrens program. Jag älskar att bara sitta och lyssna utan att faktiskt göra någonting, mer än möjligen att äta jordgubbar samtidigt ...

  • The_mama97mia 5 augusti 2011

    Idag lyssnar jag på Patrik Sjöbergs program.

    Men - ni som missade Leif Mannerströms program, gå in o lyssna i efterhand på webben, det handlade myc,ket om mat!
    ;)

  • siggepigge 5 augusti 2011

    Jag har i alla år lyssnat på sommarprogrammen men konstigt i år har jag inte lyssnat på ett enda. Jag vet inte varför det har blivit så för förr har det inte varit någon sommar utan att ha lyssnat på sommarprataren. Märkligt!!:|

  • The_mama97mia 5 augusti 2011

    Jag tror att det är lätt att missa nu när det går i P1 sedan x antal år tillbaka. Alla har inte den kanalen på för jämnan. Men som sagt, det går att lyssna igen på webben. (Y)

  • snuosm 5 augusti 2011

    Skrivet av mama97mia den 5 aug 2011

    Jag tror att det är lätt att missa nu när det går i P1 sedan x antal år tillbaka. Alla har inte den kanalen på för jämnan. Men som sagt, det går att lyssna igen på webben. (Y)


    Jepp, missade slutet av Sjöbergs sommarprat idag på jobbet, så jag lyssnade nyss via webben (Y)

  • littlejohn 6 augusti 2011

    Lyssnar när jag har tid och det verkar vara någon spännande person. Mannerström var verkligen bra. Det skulle vara roligt om han fick mer tid nån gång, han bör ha många historier värda att lyssnas till.

  • miabok 8 augusti 2011

    Jag har inte lyssnat på alla, men jag tycker Levengood, sjöberg och Mannerström har varit mycket bra.

  • The_mama97mia 8 augusti 2011

    ja jag har lyssnat på de flesta. Mannerströms var trevligt, o SJöbergs intressant.
    Idag var det VIcky von der Lancken som hade lite spännande anekdoter att berätta.

    Jag gillar att en sommarpratare bjuder på sig själv.
    Inte bara snackar valpropaganda och manifest.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.