Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Telefonnissar??

  • irrevirre 15 november 2008

    Skrivet av bernit den 14 nov 2008

    Har inget större problem med telefonförsäljare men många säljare läser sitt budskap från ett manus och detta hörs ofta väldigt tydligt - dessa brukar det vara rätt kul att "tjafsa" lite med :p:p


    Just precis! man hör hur de har ett färdigt svar på alla vanliga "undanflykter"

  • Ergilwen 15 november 2008

    Jag har jobbat med telefonförsäljning, eller försökt i alla fall. När jag får ett nej eller två tackar jag för mig, vilket innebär att jag får sluta efter en vecka, för så får det inte gå till.
    När du är ung och inte har pluggat på universitet finns det inte alltid så många jobb du kan ta. Och du kan inte ens få socialbidrag om du inte är inskriven hos arbetsförmedlingen, och då måste du ändå söka alla jobb du har chans att få. Så att man själv har valt att vara telefonförsäljare har jag svårt att tro.
    Jag är glad över att jag inte är en bra försäljare. Jag satt och räknade minuterna från att jag kom till jobbet tills jag äntligen fick gå. Att göra något du inte tycker om, och som gör att andra människor känner sig fria att klanka ner på dig, är ingen höjdare.
    Nu har jag ingen fast telefon, så jag får inga försäljare efter mig. Men skulle nån ringa så är jag artig iaf. Säg att ni har nix, så ska de tacka för sig. Det gjorde alltid jag.

  • gestra 15 november 2008

    0770330030
    BBP ligger bakom detta nr så ring och fråga varför dom ringer till er.
    BBP heter företaget.

    Jimmie Guldbrand vd på BBP
    Mobil: 073-5101213
    (Roxefeller AB)

  • boz1965 15 november 2008

    Skrivet av Countrygirl den 15 nov 2008

    Med Nix får man mycket färre samtal. Jag brukar vara vänlig men avbryta vänligt men bestämt och tacka nej. Då brukar de snabbt tacka för sig och lägga på.

    Min pappa 75 år, Har mer koll på elpriser osv och är klarare i huvudet än de flesta människor jag känner, brukar säga att han är lite halvsenil så han har blivit förbjuden att ta hand om sådana saker för sina barn. Då blir han snabbt av med samtalen, och han får sig ett gott skratt.


    Heheheheeee...

    Precis som jag och "Pingstpastor BoZ"

  • Herr_Falukropp 15 november 2008

    Skrivet av molgan den 15 nov 2008

    Många telefonförsäljare tycker jag är väldig påstridande. Ibland känns det som om de inte godtar ett nej utan fortsätter med sina varianter att övertala en.


    Jag har också fått samtal från den här sortens ohyra. Trots att jag är med i NIX så ringer somliga. När jag påpekar detta säger de "Åh? Har du gått med de senaste tre månaderna? För i så fall har våra listor inte uppdaterats. Men nu när vi ändå har varann på tråden så..." Till saken hör att jag har stått i NIX-registret i flera år nu, vilket jag också påpekar för dem tillsammans med ett förtäckt hot om polisanmälan om de ringer fler gånger.

    Brukar funka.

  • MammaIrene 15 november 2008

    Skrivet av permat den 14 nov 2008

    fast det e då inte mitt fel att jag ringer-DET VA JU MITT JOBB
    Fick en lista med nummer man ska ringa,och då får man göra det för att få ihop någon lön! Så lägg av.skyll på företagen om niska va arga på nån och inte på de stackars människorna som MÅSTE ringa och prata med er otrevliga människor för att kunna överleva!!


    Jag förstår att ni bara gör ert jobb, även om jag aldrig själv hade kunnat tänka mig ett sådant jobb.....

    Men....Är man med i nix, så borde det ALLTID respekteras, o det gör det inte.....

    Och Säger man nej tack, så skall det RÄCKA med det, o ni får absolut inte fortsätta tjata!!!
    Ni stör ju i min hemmiljö när ni ringer, jag har rätt att bli arg då, o det är ju ingen som har tvingat er att ta jobbet.....
    Om jag skall kunna respektera en telefonförsäljare så måste ju han/hon även respektera mig.

    Vwet många gånger när jag hållt på att amma /lägga barn, trösta barn, lösa någon konflikt som det ringt o jag har svarat fast jag egentligen inte haft tid, för man vet ju aldrig , det kan vara något viktigt.......och så är det en enveten telefonförsäljare som aldrig kan ge sig.....
    Suck!

  • boz1965 15 november 2008

    Skrivet av Herr_Falukropp den 15 nov 2008

    Jag har också fått samtal från den här sortens ohyra.


    Det var också min åsikt om den sortens folk, ville bara inte säga det högt. :D

  • Wombat04 15 november 2008

    Då tackar ohyran för sig i den här tråden. Jag tycker det är beklagligt att ni inte förstår att somliga av oss ÄR tvingade att ta jobbet eftersom det är det enda som står att få. Det är bara att hoppas att ni aldrig behöver hamna i en sådan situation. Men ni skulle väl förstås (som boz mycket riktigt skrev) istället gå på socialbidrag än att ta sådana jobb som gjorde er till hatobjekt. Tack för att ni så tydligt visar vad ni tycker vi är värda.

    Då är det väl bara att vänta på Anticimex då.

  • boz1965 15 november 2008

    Skrivet av Wombat04 den 15 nov 2008

    Då tackar ohyran för sig i den här tråden. Jag tycker det är beklagligt att ni inte förstår att somliga av oss ÄR tvingade att ta jobbet eftersom det är det enda som står att få. Det är bara att hoppas att ni aldrig behöver hamna i en sådan situation. Men ni skulle väl förstås (som boz mycket riktigt skrev) istället gå på socialbidrag än att ta sådana jobb som gjorde er till hatobjekt. Tack för att ni så tydligt visar vad ni tycker vi är värda.

    Då är det väl bara att vänta på Anticimex då.


    Ingen har sagt att JUST DU skulle vara ohyra. Orden syftade på de teleförsäljare som inte respekterar ett "Nej Tack, jag är inte intresserad" utan fortsätter att mala på med sitt säljtugg.

    Har du uppfattat det så, ber jag för min del, om ursäkt.

  • Wombat04 15 november 2008

    OK, ursäkten accepterad och det är möjligt att jag överreagerade - jag gör lätt det när det kategoriseras hej vilt. Fridens liljor blomstra på vår väg. (Y)

  • boz1965 15 november 2008

    Skrivet av Bohnke-Oslo den 14 nov 2008

    jag har ett bra tips
    dom presenterar sig som xx från firman xx
    då frågar jag "är det Bøhnke du søker?"
    ja svarar dom som oftast
    vänta ett øgonblick så ska jag hämta honom,säger jag
    så lägger jag mobilen på bordet å surfar vidare.......(Y)


    Du menar inte Jønke? (Ledare för ett känt MC-gäng i Danmark). Ganska avskräckande isf 'ASG*

    Dessutom är det en riktigt bra idé att låta luren ligga av om man har Comviq Kontant-kort eftersom man får 25 öre i bonus för varje samtalsminut på inkommande samtal. :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.