Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är ett absolut måste på ditt julbord?

  • chrisq 15 november 2012

    sill sill o åter sill så många sorter jag orkar göra ,,jansson ,.ål ,lax i alla former o grönkål o dopp i grytan sen är det jul

  • mysoman 16 november 2012

    salamisallad! salami, ärtor, lök morot, ost persilja gräddfil. Ett måste å så glöhopper förståss! {eat}

  • rosatalo 16 november 2012

    Skrivet av mrveboa den 15 nov 2012

    Jansson, hemgjorda köttbullar, råkomelett, senap o sill...



    Nyfiken! Vad är råkomelett?

  • martina63 16 november 2012

    Hemkokt senap med honung och chili

    Ingen jul utan egen senap! Till denna måste serveras hemgjorda köttbullar (smaksatta med kryddpeppar) God griljerad julskinka och snittade prinskorvar.

    På bordet måste också finnas inlagd sill, kallrökt och gravad lax, jansson (på vispgrädde o stekt lök), sillsallad med gräddfil och hackat kokt ägg. God hembakad Råsundalimpa, smör och röd jul-edamer ost.
    Drycken bör vara must blandad med mörkt öl (hälften/hälften) och en kall snaps, gärna med smak av pors. Det är jul det!

  • lena_61 16 november 2012

    Har inga "måsten" men skinka är givet, kvällen före lite ljummen, knäcke med skinka senap och en kall must. Jansson, sill, köttbullar, lax och ägghalvor brukar det bli och skinka (om det finns nått kvar sen kvällenförefrossan)
    Risalamalta till kvällen ;-)

  • EidAn01 16 november 2012

    För mig måste den självklara julskinkan finnas. Därtill SENAP, kokt potatis och brysselkål. Får jag också sillsallad till så blir jag extra glad :)

  • ms8 16 november 2012

    Dopp i grytan,sill,jansson,lax,ägghalvor,omelett o skinka.

  • Cassiopeya 16 november 2012

    Jag tycker det är gott med en fräsch sallad på julbordet, favoriten är denna

    Mors goda julsallad

  • Annras 16 november 2012

    Jag har gått igenom alla tre sidorna här och bara hittat en enda som ska ha brunkål på julbordet!
    E här inga skåningar?
    Jag är naturligtvis skånska och barnfödd i Malmö och i mitt fall är det katastrof om det inte finns brunkål till skinkan!

    Förutom brunkålen till skinkan måste det finnas på tallriken: skånsk senap och rödbetor! (L)

  • katrin59 17 november 2012

    Mat i mängder. Jag gillar sillsallad som är hemgjord ( rödbetor,potatis.lök,äpple,saltkött,sill,vispad grädde). Vill även ha långkål och revben.

  • cossen 17 november 2012

    Brunkål, min "hittepå" Rödbetssallad, Stiltonost, risgrynsgröt med varm svartvinbarssaftsäs

  • eva23 17 november 2012

    Mammas älgsylta, grisfötter, skinka och hemgjorda köttbullar....

  • HULDARULDA 17 november 2012

    Ingen jul utan sillsallad , (kokt potatis i små tärningar, hackad lök, urvattnad inläggningssill i små tärningar krossad kryddpeppar), som äts med vispgrädde( ovispad) och rödbetor.

  • DoctorWho 17 november 2012

    Julskinka, jansson, potatisgratäng med purjolök, köttbullar, prinskorv, revben, ägghalvor, färsk skivad gurka blandad med isbergssallad, färska klyftade tomater och julmust. Löksill och inlagd sill till en i familjen. Jag försöker få in minst en ny vegetarisk rätt varje år, men familjen har hittills ogillat dem alla. :(

  • alindalinda 18 november 2012

    kålrotslåda, juledamer, gröt.

  • puhbjornen 18 november 2012

    Dopp i gryta, julskinka och gröt

  • Erajscha 18 november 2012

    gravad lax, skinka och rödkål, ägghalvor med räkor, revbensspjäll, köttbullar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.