Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

VADSLAGNING!

  • maxtan 3 december 2008

    Jag tror den kommer brinna natten den 16-17 december :o

  • Suddisen 3 december 2008

    12-13 December tror jag

  • Lena 3 december 2008

    Jag tror den hinner brinna före lucia i år typ den 11 kl 23.

  • monac 3 december 2008

    22:a...för de har ingen gissat på! mellen3-04.20
    Men hoppas att han får "leva"...knäpp tradition att elda upp ett hantverk,kan jag ju verkligen tycka.

  • segerwitch 3 december 2008

    :'(Jag trode att man vann ett köttbulle recept:'(

    Jag har inget kvarter:Z

  • KramisGumman 3 december 2008

    Någon försöker elda upp den 24/12 kl 15, men elden tar sig inte så den blir bara lite svedd:D

  • systeryster 3 december 2008

    Tänk att jag var ute och tjuvgick runt kvarteret nyss...... innan jag visste att det var priset.Det kanske är ett tecken på att jag gissat rätt på 12- 13 december.Nu har ju fler gissat på det så jag tippar på kl 3.15 på natten för att presicera det hela. Den stog i alla fall kvar i 18-tiden ikväll och det har regnat hela dagen, så den kan nog inte brinna än på länge.:)

  • Smulpajen 4 december 2008

    Många har ju gissat samma datum, kanske skulle vi precisera tiden också?:)

  • boz1965 4 december 2008

    Skrivet av Smulpajen den 4 dec 2008

    Många har ju gissat samma datum, kanske skulle vi precisera tiden också?:)


    Åkejdå!

    Ger man bara ett datum är vinsten en promenad runt kvarteret för två och om man dessutom ger en vinnande tid är promenaden för fyra. Bra, va? :D

  • boz1965 4 december 2008

    Kollade prexis och han lever fortfarande. :)

    http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera2/

  • kajsa36 4 december 2008

    Hi Hi jag hoppas ju att den får stå kvar (orörd) men om jag ska gissa något.... (för det gäller väll ett köttbullsrecept) fniss :p så gissar jag på 17/12 kl: 04 10 :D :D :D :D

  • systeryster 7 december 2008

    Har inte varit och tittat, men bocken har i alla fall överlevt andra advent.:D

  • systeryster 10 december 2008

    Lilla bocken blev visst vält över ända i helgen men stog upprätt idag igen.Ännu inga brandförsök!
    Nu när Gävle inte får fortsätta som kandidat till kulturstad så får vi väl glädja oss åt detta!:)

  • boz1965 10 december 2008

    Skrivet av systeryster den 10 dec 2008

    Lilla bocken blev visst vält över ända i helgen men stog upprätt idag igen.Ännu inga brandförsök!
    Nu när Gävle inte får fortsätta som kandidat till kulturstad så får vi väl glädja oss åt detta!:)


    Ja, man får vara glad för det lilla (Y)

  • Lange 10 december 2008

    Om man hittar pyromanerna kan vi väl skapa en egen tradition och ge dom lite "svedd päls"?
    Jag har lite svårt för sådana personer och inskränkt som jag är ser jag inte nöjet i det.
    Jag har en halmhög på gärdet här som dom kan få hjälpa mig med den är svår tänd så det kanske kan ses som en utmaning?

  • systeryster 12 december 2008

    Spänningen tätnar.Åkte förbi bockarna på förmiddagen idag och de stog där helt intakta.Få se om min tippning stämmer , att någon överförfriskad gymnaieungdom får för sig att imponera på kompisarna och försöker elda upp bocken i natt på lussevakan.Oddset talar dock emot det för det är snöblandat regn och ingen med förståndet i behåll vill vara ute längre än nödvändigt. Blir nog heller inte så lätt att få eld på en dyngsur halmbock.

  • Smulpajen 13 december 2008

    Den står fortfarande orörd, så jag vann iaf inte:( Då slipper jag ta ett varv runt kvarteret:D

  • kickiekblad 13 december 2008

    gissade åxå fel

  • systeryster 13 december 2008

    Min gissning var helt fel, kanske Djurgårdarna som kommer till stan för att möta Brynäs har några fans som redan hunnit tutta på bocken.Det är i så fall väldigt färska nyheter, inte har jag hört någon brandkår heller.Sitter du och mytar elpatron!?(Y)

  • elpatron 13 december 2008

    Skrivet av Smulpajen den 13 dec 2008

    Skrivet av elpatron den 13 dec 2008

    DEN BRINNER NU!!!!!!!!!!! Äntligen :)

    Skojare där!


    Nähä, den brann jättefint...min eld i öppna spisen alltså... jag sa inget om nån Bock..eller hur? Bara att DEN brinner nu...glömde väl tillägga min brasa då :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.