Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Viktig information

  • tuffe 6 april 2012

    Hur gör jag för att byta lösenord?

  • boz1965 6 april 2012

    Skrivet av peternesz den 6 apr 2012

    Är det ingen som kan berätta hur man avslutar sitt medlemskap?


    Skrivet av peternesz den 6 apr 2012

    Nja, har ingen lust med det efter det en sån här sak. Förtroendet finns inte kvar.


    Skrivet av TheBoz den 6 apr 2012

    Skrivet av peternesz den 6 apr 2012

    Tråkigt! Hur avslutar jag mitt medlemskap?


    Äsch kom igen och stanna kvar. Problemen är snart lösta och sajten är säker igen.
    Byt bara ditt lösen så är iaf _du_ säker igen. :)


    Maila till [email protected] så hjälper de dig att avsluta.

  • boz1965 6 april 2012

    Skrivet av tuffe den 6 apr 2012

    Hur gör jag för att byta lösenord?


    Det står på minst två ställen i den här tråden exakt hur du gör. :)

    http://www.matklubben.se/matprat/oevrigt_1/skydda_dina_konton__12884.html

    -------
    Edit: Glömde ju att länka, hehe!

  • boz1965 6 april 2012

    Nu är han (Tidronio ) igång igen och sabbar sajten.
    Till MK's ledning: Ni gjorde ett stort misstag som litade på kräket!

    Gör ni inte en polisanmälan nu så är det direkt ansvarslöst av er.

  • Mistys 7 april 2012

    Hur märkte du det? För att han var inloggad 6,34 i morse eller.....

    Ska man byta lösen igen nu då? Jag har bytt överallt .......kanske byta igen då eller är det ingen vits ....så länga han är i farten på denna sight och kommer åt allt?

  • MA93 7 april 2012

    Var hittar jag sidan där jag ändrar mina uppgifter???

  • boz1965 7 april 2012

    Skrivet av Mistys den 7 apr 2012

    Hur märkte du det? För att han var inloggad 6,34 i morse eller.....

    Ska man byta lösen igen nu då? Jag har bytt överallt .......kanske byta igen då eller är det ingen vits ....så länga han är i farten på denna sight och kommer åt allt?


    I natt omkring 01.30 var hela sajten i totalt uppror. Sidolister var försvunna, forumen gick inte att komma åt (jag fick ta till en del knep för att kunna skriva alls, det kom upp popups med meddelanden om att "Oj, oj, oj, Nu failar Matklubben igen" osv...

    Om man inte polisanmäler händelsen/händelserna nu så menar jag att det är direkt oansvarigt. Killen har gjort sig skyldig till dataintrång (bl.a.) vilket är ett brott med upp till 2 års fängelse i straffskalan.

  • ros 7 april 2012

    (N)Hur många gånger ska man behöva byta lösenord?
    Det hjälper ju inte att byta lösenord så länge som ? håller på!!!

  • Amaruhla64 7 april 2012

    Varför finns ingen info om hur man går ur klubben????? Det tycker jag är urdålig stil!

  • irrevirre 7 april 2012

    Skrivet av bakomatogodis den 7 apr 2012

    Varför finns ingen info om hur man går ur klubben????? Det tycker jag är urdålig stil!



    Visst finns det det! Under "informtation och regler" står det att man skall kontakta MK , så fixar de det.

  • Tokloke 7 april 2012

    Skrivet av tuffe den 6 apr 2012

    Hur gör jag för att byta lösenord?


    Logga in som vanligt och gå sen in på Mina Sidor, skrolla ner där så finns det att klicka på "ändra profil" eller vad det stod.

  • Okänd 7 april 2012

    Varför försvinner postingar som gjordes igår?
    Nä, jag skiter nog i det här. Klantigt och amatörsmässigt skött från allra första början. Och ja, snubben som bröt sig in och laddade ner tabeller "i det godas namn" har begått ett brott.
    Inte fan skall man samarbeta med brottslingar.

  • litenkatt 7 april 2012

    Bör man byta lösenord idag igen eller hur gör man nu?

  • boz1965 7 april 2012

    Skrivet av litenkatt den 7 apr 2012

    Bör man byta lösenord idag igen eller hur gör man nu?


    Ta bort alla adressuppgifter, mejladress (eller fejka en mailadress) och liknande från din profil och byt lösen dagligen en tid framöver tills MK-teamet uttryckligen säger att sajten är säker igen.

  • Okänd 7 april 2012

    Jag vill inte längre vara med i matklubben . Tack

  • irrevirre 7 april 2012

    Skrivet av xkxkxk den 7 apr 2012

    Jag vill inte längre vara med i matklubben .

    I så fall måste du maila MK. De tar bort ditt konto snarast.

  • boz1965 7 april 2012

    Skrivet av [email protected] den 7 apr 2012

    ...Klantigt och amatörsmässigt skött...


    Håller jag inte alls med om. MK har, vad jag vet, varit ganska förskonat för attacker av det här slaget. MK-teamet har nu blivit uppmärksammade på ett problem som "inte fanns" innan. Nu har man däremot en anledning och även en skyldighet gentemot oss medlemmar att gå igenom säkerheten _grundligt_. Samt att polisanmäla den här pajasen som bröt sig in och ställde till med oreda.

    ...snubben som bröt sig in och laddade ner tabeller "i det godas namn" har begått ett brott...


    Han har begått flera brott. Bl.a. dataintrång som kan ge upp till två års fängelse.

    ...Inte fan skall man samarbeta med brottslingar...


    I princip håller jag med dig om det, men ibland är det tyvärr nödvändigt. Men från att samarbeta med dem till att lita på dem är ett steg man inte ska ta om man besitter ett minimum av självbevarelsedrift.

    Glad Påsk! Och jag hoppas att du stannar kvar här hos oss trots det som har skett. :)

  • litenkatt 7 april 2012

    Skrivet av TheBoz den 7 apr 2012

    Skrivet av litenkatt den 7 apr 2012

    Bör man byta lösenord idag igen eller hur gör man nu?


    Ta bort alla adressuppgifter, mejladress (eller fejka en mailadress) och liknande från din profil och byt lösen dagligen en tid framöver tills MK-teamet uttryckligen säger att sajten är säker igen.


    Tack för all bra information du gett de här dagarna!(Y)
    Nu skrev jag en gammal mailadress som är blockad, borde väl fungera?
    Hoppas att det ordnar upp sig snarast och man kan fortsätta som vanligt.
    Återigen, tack TheBoz.

  • boz1965 8 april 2012

    Skrivet av litenkatt den 8 apr 2012

    ...Återigen, tack TheBoz.


    Så lite så. :)

  • Josses 8 april 2012

    Ni skriver att man ska byta lösenord vilket jag har gjort men ska jag byta alias också som jag ser att en del av er har gjort?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.