Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Djur

  • birgittaji 17 april 2008

    Vi har en svartvit huskatt som heter Smulan. Vi hämtade henne hos Djurens vänner Alla hjärtans dag 2003. :)
    Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med förslag på vad jag kan göra för hennes päls. Den ser så trist ut. Tappar hår året runt och har mjäll. Jag har försökt med Hill´s mat på rekommendation av veterinären sen har jag testat alla sorter av Royal Canin men den blir inte bättre. Jag kammar och borstar men det blir ändå aldrig bra ser tilltufsad ut på något vis. :(
    Jag vet att detta inte är någon frågespalt om djur men ändå. Det verkar ju vara högt i tak i denna underbara och trevliga klubb. Tack på förhand Birgitta

  • Nettie 17 april 2008

    Vi har två bondkatter Tara och Casper(L)

  • ingdot 17 april 2008

    Ja så vi har ju alltså en skäggagam som heter Sture precis som rasine nämde:D

  • farmoringer 17 april 2008

    Vi har en labradorhanne vid namn Dacke. Inte kennelnamnet då, för det blir för långt...En styck blandraskatt. Blandning mellan ? och ?.....:D Men kanske lite skogkatt, har ju tofsar på öronen..Men go är han och Nisse är hans namn..

  • Bowmore 17 april 2008

    Vi sitter här med 2 st katter. En som har lite skogskatt i sig, svart o vit. En som är helvit, heldum, heldöv och charmig som tusan. Båda är ca 8 mån gamla.

  • Okänd 13 maj 2008

    Vi har akvarifiaska ....

  • Okänd 13 maj 2008

    Skrivet av HAARK den 13 maj 2008

    Vi har akvare fiskar

  • Helene_H 13 maj 2008

    Jag har 2 bondkatter ärvda av min dotter Cestor och Lucifer ,som emellanåt gör skäl för sitt namn

  • Eken 13 maj 2008

    Hemma hos mig och mina ungdomar är det nu egentligen djurfritt. Vi har haft många olika slags djur, möss, marsvin, skäggagam och kanin, som sålts eller avlivats. Saknaden är stor och därför är jag, mamma i familjen, nu dagmatte åt en hund som heter Diva. Hon fyllde 1 år häromdagen. Diva är en Tervueren (Belgisk schäfer alt vallhund).

  • Skapis 7 juni 2008

    Har en islandshäst på 17 år, två kaniner varav den ena är mamma till den andra, två marsvin som är syskon och tre katter varav två är systrar och den andra upphittad i ett dike.. (Y)

  • marie_k 7 juni 2008

    Hallå alla
    Jag har en undulat som heter Kiwi som är 3 år. Som kan prata :)

  • carre007 7 juni 2008

    Jag har två bondkatter en heter Findus och är 4 år, och den andra heter Lovis. Hon är 1 år och här får man dammsuga ofta.:p

  • VonBabkin 11 juni 2008

    Jag har bara en liten papillon på 6 år som heter Molly :)

  • Gillsan 11 juni 2008

    (Y) Hej! Vi har en lånhårig schäfertik på 4½ år.
    'Hon heter Janis Joplin kallas Janis eller Joppis.
    Det är underbart med djur de ger en så mycket.

    Ända nackdelen är väl alla hår hehe.

  • Annlis 11 juni 2008

    Hej!
    Vi har en chokaldbrun hund som heter Ludde och är en blandning av dvärgpudel och långhårig dvärgtax, är dock mest pudel i honom. Sen har vi en bondkatt som är grå/vit vid namn Hugo.
    De är helt underbara. (L)

  • [email protected] 30 augusti 2008

    jag har en akvarium med 24 fiskar i :)

  • callistra 30 augusti 2008

    Jag har tre dammråttor under sängen. De heter Lovisa, Ingrid och Joe! :D

  • ennali1 30 augusti 2008

    Jag har en Norrbottenspets som blev ett år
    i juli, han heter Diesel - och hårar som alla
    andra hundar av sig enormt, men nu har det
    avtagit (tillfälligt, gissar jag?!)

  • farmoringer 1 september 2008

    Jag får väl uppdatera vad jag har för djur nu....
    Dacke en labrador hane som är tre år
    Bellman en labradorhane som är 12½ vecka
    Nisse en blandraskatt som är ca 8 år...

  • stepp567 1 september 2008

    P.g.a allergi kan vi inte ha några djur.
    (L)(L)(L)(L)
    Har haft Katt och undulat, båda är döda:'(
    (L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.