Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bra att matklubben rättar fel.

  • segerwitch 25 april 2008

    :D Tack det värmde! Mitt mål är att få flytta till göttet igen,så italien får vänta,
    jag är såååå avundsjuk på dig:'(
    Ha en trevlig helg!:D
    Eva

  • LillaJa 25 april 2008

    Tack...Tack...Tack (L)
    Till ALLA ER som godkänner våra recept..........NI gör ett fatastiskt jobb !!!
    Det var lite anorlunda för ett antal år sedan, vi var ett hunratal medlemar och då skrevs det väl kanske 5-10 recept i veckan, året var 1999........lite anorlunda nu.
    56.800 Medlemmar ....och 23.900 Recept.....helt otroligt !!!! (Y)

    Önskar er alla en underbart skön helg.
    Birgitta :)

  • enAnnan 25 april 2008

    Givetvis är allt okej Eva. Även jag håller med om att receptet såg smaskigt ut.
    Jag ville bara påpeka att det inte alltid är så lätt för oss att kolla och granska recept. En meddelanderuta eller box tycker jag är en jättebra idé om ni på något vis undrar något som vi godkännare gör. För givetvis vill vi svara om ni tycker att något blir konstigt.
    :)
    Jag önskar dig en trevlig helg oxå Eva

    Och tack Birgitta. Jodu nog allt börjar vi bli många och samla på oss en massa goda recept. Visst är det härligt??
    :) (Y)

  • 25 april 2008

    :@varför måste ni gnälla på alt.Er det bessevisser som er i gång. Jag fattar resepten jag läser även om det er felstavat.Men det beror vel på att jag er norsk,och stavar inte rett altid.Det blir blandat med s och n.Ta det med en klakk spark,skriv nogot roligt i ställe.Så blir det roligare att vara med .Ha en trevlig helg med god mat.:

  • Queenie 25 april 2008

    Tydligen kan man fortfarande skriva inlägg som gäst

  • pia61 25 april 2008

    Det är väl bara bra om det kan vara lite "högt i taket", att man kan bli lite sur men kanske inte mena så mycket med det! Man börjar lära känna varann och kan drifta både det ena och det andra. Man kan inte vara glad alltid, och läser man vidare så löser sig alltid allting till sist ändå.
    Jag tycker det här är en fantastisk rolig sida, alla som godkänner är jätte ambitiösa, lite gnäll är inte så farligt heller... samtidigt som jag förstår dom som lägger ner mycket jobb på att godkänna alla våra recept.
    Men som Queenie skriver...kan gäster fortfarande lägga sig i "familjeangelägenheter"

  • Bowmore 25 april 2008

    Förstår inte problemet här....Bokstaven *V* som gemen eller versal?
    Visst finns det säkert regler för hur det ska vara, men ska en sådan sak behöva ta upp en tråd på detta viset?
    Jag menar, maten smakar nog likadant oavsett små eller stora *V*.
    Slappna av lite och njut av livet. Vet att Queenie och många andra lägger ned mycket jobb på att godkänna, och det behövs många gånger, men gör inga berg av småsten.
    Alla är vi människor.

    Carpe Diem, för böveln :)

  • Lindanemon 25 april 2008

    Skrivet av Bowmore den 25 apr 2008

    Förstår inte problemet här....Bokstaven *V* som gemen eller versal?
    Visst finns det säkert regler för hur det ska vara, men ska en sådan sak behöva ta upp en tråd på detta viset?
    Jag menar, maten smakar nog likadant oavsett små eller stora *V*.
    Slappna av lite och njut av livet. Vet att Queenie och många andra lägger ned mycket jobb på att godkänna, och det behövs många gånger, men gör inga berg av småsten.
    Alla är vi människor.

    Carpe Diem, för böveln :)


    Håller definitivt med dig !!!(Y)

  • mammamus 26 april 2008

    Tycker detta är löljigt man måste väl ändå får skriva vad man tycker! Det handlar inte om påhopp jag tycker nästan att ni som rättar recepten hoppar på trådstartaren!!! En tråd får väl vem som helst starta och om vad man vill eller? jaja va lite kan uppröra så många!! Tramsigt tycker jag!!:p

  • Okänd 26 april 2008

    Skrivet av mammamus den 26 apr 2008

    Tycker detta är löljigt man måste väl ändå får skriva vad man tycker! Det handlar inte om påhopp jag tycker nästan att ni som rättar recepten hoppar på trådstartaren!!! En tråd får väl vem som helst starta och om vad man vill eller? jaja va lite kan uppröra så många!! Tramsigt tycker jag!!:p


    Håller med dig till punkt och pricka.

  • Smulpajen 26 april 2008

    Skrivet av Queenie den 25 apr 2008

    Tydligen kan man fortfarande skriva inlägg som gäst


    Tror att man blir gäst om man klickar på länken i sin e-post till ett visst ämne om man vill svara på ett inlägg. Det hände mig för ett tag sedan. (Om man bockat i ruta om svar önskas vill säga).

  • Queenie 26 april 2008

    Skrivet av mammamus den 26 apr 2008

    Tycker detta är löljigt man måste väl ändå får skriva vad man tycker! Det handlar inte om påhopp jag tycker nästan att ni som rättar recepten hoppar på trådstartaren!!! En tråd får väl vem som helst starta och om vad man vill eller? jaja va lite kan uppröra så många!! Tramsigt tycker jag!!:p


    Ganska tråkigt när det startas trådar med arga gubbar för att vi har ändrat en bokstav, speciellt då Lind skrev ett inlägg i manualentråden om just guiden/manualen.

  • enAnnan 26 april 2008

    Mammamus och Liliane, jag skrev att vi fick pm och meddelanden med påhopp i.

    Vad bra att ni kunde enas om att vi är tramsiga som vill följa klubbens regler och dessutom bara hjälper till på våran fritid.
    Dessutom redde ju vi ut det här med den som startade tråden för ett tag sedan, men jag tar emot era åsikter med glädje och nöje för givetvis får alla tycka som de vill.
    Nu vet jag eran inställning till arga smileys och vad trådar i ett Matforum bör handla om, tack.

    Alla får skriva vad de tycker utan att bli kallade namn, även ni. Jag kallar inte er namn även om jag är "tramsig", själv står jag över sånt.
    Härligt med ett forum va?
    :)

  • enAnnan 26 april 2008

    Och Bowmore; jag njuter ofta av livet! I stort sett jämt.
    Samtidigt följer jag de regler som Matklubben ålagt mig när jag valde att godkänna recept (även om vi är en del nu som börjar tänka om) och är dum nog att följa dessa. Jag antar att jag även ålagt mig att bli ifrågasatt när jag gör detta.

    Kanske ska rekomendera alla förlag som ger ut böcker och vill att recepten följer samma stuk i boken att de smakar väl gott ändå? Med versaler eller gemener eller stavfel.

    Jag tycker att Matklubben tagit ett bra beslut om att se till att recepten blir lika,även om det finns hur många gamla som helst som inte följer vare sig manual eller regler tyvärr. Sidan blir snyggare, vi lockar till oss mer sponsorer och människor. Vi blir trovärdigare.
    Självklart vill sponsorer ha rättstavade recept som ser snygga ut, och ni ville ju som sagt inte betala för sidan.

  • segerwitch 26 april 2008

    Förlåt igen! Men jag tycker att gubben:@ är rolig, är den till för att förolämpa folk???
    Jag undrar bara ?? vilka trådar få man lov att ta upp??? Herregud! livet är för kort
    för att haka upp sig på småsaker, detta blir min sista inlägg, för jag har varken lust
    eller TID, att göra en höna av en fjäder.
    Jag önskar alla en jätte trevlig HELG!
    Låt solen skina på er alla.
    Eva


    p.s. Tack för en jätte trevlig sida, ha en bra dag.d.s

  • Bowmore 26 april 2008

    Till enAnnan mfl....
    Har funderat lite på det jag skrev och märker att jag kanske verkar lite otacksam, vilket absolut inte var min mening. Anser självklart att recepten ska vara både grammatiskt riktiga och "snygga" att läsa.
    Är ju gift med Queenie och vet vilket jobb som läggs ned på rättning osv.
    När jag började läsa tråden så tyckte jag bara att man gjorde berg av småsten. Nu har jag läst de flesta kommentarerna och tagit till mig både det ena och det andra.
    Stå på Er, ni som godkänner.
    Vill härmed be om ursäkt om jag gjort någon upprörd eller liknande.

    Slainthe

  • enAnnan 26 april 2008

    Bowmore; jag vet ju att ni är gifta :)
    och du låter inte alls otacksam, och behöver absolut inte be om ursäkt.
    Jag tycker inte att någon behöver be om ursäkt, alla får absolut tycka vad de vill utan hard-feelings från mig.
    Men jag kan inte heller vara tyst, utan måste tycka till.
    :p

  • Bowmore 26 april 2008

    Bara vi är vänner allihopa :p

    Skål på dig, enAnnan

  • enAnnan 26 april 2008

    Det är klart att vi alla är vänner även om vi tycker olika i olika trådar. Så ser jag det i alla fall.

    Yes det blir en (eller fler) drink(ar) lite senare, ska tänka på dig då. :)
    Skål.

  • evamarie75 26 april 2008

    Trevlig helg till alla!! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.