Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fråga matklubben - medlemmarna svarar

  • Bumbis 28 februari 2009

    Hur gör man när man vill spara ett recept som inte blivit godkänt?

  • farmoringer 28 februari 2009

    Är ju ingen fråga det här utan en kommentar.
    Jag skriver matsedel här och har så gjort i ett års tid. Men nu när jag ska skriva för vecka 10 så var det redan ifyllt med förra årets maträtter. Vet att man kan ta bort för varje dag men kändes ändå så onödigt på nåt sätt. Tycker det är bättre att Mk gjort ett nytt år eller tagit bort förra årets. Vill man spara förra årets så kan man ju skriva ut det.

  • dystraior 28 februari 2009

    Skrivet av Bumbis den 28 feb 2009

    Hur gör man när man vill spara ett recept som inte blivit godkänt?


    Du sparar det som vanligt, om du är rädd för att receptet kanske inte kommer bli godkänt är mitt förslag att du skriver ut det om du kan eller så kopierar du receptet och sparar det i word eller liknande :)

  • Lilljeppe 1 mars 2009

    Veckomenyn som ligger kvar är under arbete att det ska bli nytt och rensat för varje år. Det kommer nog dröja lite innan funktionen fungerar.

    Veckobrevet ska ligga så att den automatiskt ska uppdateras på sidan. Sen de bytte system så försvann programeringen att den ska in automatiskt. De ska fixa detta, men de vet inte när det ska implementeras i nya systemet. Det är många saker som ska in så detta är nog inte prio 1.

  • popik 2 mars 2009

    Är det någon mer som har problem med sidan idag? Det går inte att kolla dagens inlagda recept och inte heller senast inlagda, får bara upp 0 träffar? vad är det som händer?:@

  • zonale 2 mars 2009

    Samma här, popik.

  • Lotten_J 2 mars 2009

    Är det ngn fler än mig som titt som tätt drabbas av att när man skrivit ett mail och klickar på skicka så liksom bara försvinner mailet och upp kommer sidan om att registrera sig som medlem....Faktiskt ganska irriterande då man får sätta sig och skriva om allt igen :@ Hur kan mailet bara försvinna......om det hände en gång ...ok.....men inte upprepade ggr....

  • Gnurf 2 mars 2009

    Mailet ligger kvar i sys32-filerna så om du bara kör en sökning via cacheQX14 med hänsyn till sorteringsfunktionen för din egen dator (QX14-nr finner du bland dokumenten som du fått från din internetleverantör) så poppar alla dina "liksom bara försvinner mail" upp till ytan igen. Prova ska du se att det funkar....(Y)

  • Lotten_J 2 mars 2009

    Ha ha ja det där lät ju enkelt....herreguuuud mänska vad begär du av en totalt inkompetent kvinna vad gäller datorn...skulle inte ens hitta det du försöker förklara nu...:'( Det finns ingen lättare förklaring att tillgå ha ha ha :p

    Skrivet av Gnurf den 2 mar 2009

    Mailet ligger kvar i sys32-filerna så om du bara kör en sökning via cacheQX14 med hänsyn till sorteringsfunktionen för din egen dator (QX14-nr finner du bland dokumenten som du fått från din internetleverantör) så poppar alla dina "liksom bara försvinner mail" upp till ytan igen. Prova ska du se att det funkar....(Y)

  • Gnurf 2 mars 2009

    Markera, högerklicka och kopiera texten innan du skickar iväg den....:p

    Skrivet av Lotten_J den 2 mar 2009

    Ha ha ja det där lät ju enkelt....herreguuuud mänska vad begär du av en totalt inkompetent kvinna vad gäller datorn...skulle inte ens hitta det du försöker förklara nu...:'( Det finns ingen lättare förklaring att tillgå ha ha ha :p

    Skrivet av Gnurf den 2 mar 2009

    Mailet ligger kvar i sys32-filerna så om du bara kör en sökning via cacheQX14 med hänsyn till sorteringsfunktionen för din egen dator (QX14-nr finner du bland dokumenten som du fått från din internetleverantör) så poppar alla dina "liksom bara försvinner mail" upp till ytan igen. Prova ska du se att det funkar....(Y)

  • Lotten_J 2 mars 2009

    Jahaaaaa....menar du deee...jo men det har jag börjat göra men så innan jag skulle skicka det så rusade jag iväg till tv:n en snabbis och tänkte att äsch...inte måste jag kopiera texten.....men men.....


    Skrivet av Gnurf den 2 mar 2009

    Markera, högerklicka och kopiera texten innan du skickar iväg den....:p

    Skrivet av Lotten_J den 2 mar 2009

    Ha ha ja det där lät ju enkelt....herreguuuud mänska vad begär du av en totalt inkompetent kvinna vad gäller datorn...skulle inte ens hitta det du försöker förklara nu...:'( Det finns ingen lättare förklaring att tillgå ha ha ha :p

    Skrivet av Gnurf den 2 mar 2009

    Mailet ligger kvar i sys32-filerna så om du bara kör en sökning via cacheQX14 med hänsyn till sorteringsfunktionen för din egen dator (QX14-nr finner du bland dokumenten som du fått från din internetleverantör) så poppar alla dina "liksom bara försvinner mail" upp till ytan igen. Prova ska du se att det funkar....(Y)

  • Gnurf 2 mars 2009

    Ja men då förstår jag precis.

    (H)

  • Bumbis 2 mars 2009

    Jag har en liten fråga. Jag brukar göra fläskkarre i ugnen med en massa kryddor på och har den inne i ugnen ca 3 tim på 150 grader. Nu ska jag göra detta till 15 personer och kommer att ha 4,5 kg, behöver jag ha dom inne längre tid eftersom det är så mycket eller räcker det med 3 tim. det ska bli väldigt mört och kunna delas med 2 "gafflar".

  • Countrygirl 2 mars 2009

    Skrivet av Bumbis den 2 mar 2009

    Jag har en liten fråga. Jag brukar göra fläskkarre i ugnen med en massa kryddor på och har den inne i ugnen ca 3 tim på 150 grader. Nu ska jag göra detta till 15 personer och kommer att ha 4,5 kg, behöver jag ha dom inne längre tid eftersom det är så mycket eller räcker det med 3 tim. det ska bli väldigt mört och kunna delas med 2 "gafflar".


    Jag tror det är som med ägg. Det spelar ingen roll hur många ägg du kokar. Lycka till!

  • flabban 2 mars 2009

    Tack för en bra tråd. Jag har också en fråga angående tecken. Hur får man till file eller karre så att det ser bra ut i skrift? Min ser alltid ut så fil'e eller file'. Inte snyggt.

  • Annras 2 mars 2009

    Du, flabban, tryck först på tangenten med grav och akut accent (den tangent som ligger längst ut till höger i översta raden), sedan på bokstaven, så ska du se att det blir som du vill!

  • Lilljeppe 4 mars 2009

    Nu kommer veckomenyn att bli rensad från förra året(Y) Så vi behöver inte vänta länge till innan det blir klart. Hoppas det kommer vara klart innan dagen är över:):):)

  • farmoringer 4 mars 2009

    Skrivet av Lilljeppe den 4 mar 2009

    Nu kommer veckomenyn att bli rensad från förra året(Y) Så vi behöver inte vänta länge till innan det blir klart. Hoppas det kommer vara klart innan dagen är över:):):)


    Så bra det låter. Kanske håller de på just nu för jag kunde inte spara nåt i min matsedel just nu. Men det står 2009 men det gamla är inte borta.

  • daniely 4 mars 2009

    Alla gamla recept i matsedeln är arkiverade under 2009 då vi inte kan avgöra om dom hör till 2008 eller 2009. Från och med nu är dom dock sparade årsvis

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

  • farmoringer 4 mars 2009

    (Y) (Y) för MK som ordnar allt till det bästa för oss...(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.