Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Att tacka eller inte tacka...det är frågan????

  • amoz 21 februari 2010

    Nej det finns ju som sagt ingen anledning att göra det. Hur som helst så tyckte jag det var ett intressant ämne att ta upp här där det, vad jag förstått finns människor i alla möjliga katogorier och åldrar. Det är ju det som är så kul med ett forum, att alla får säga sin mening och åsikt och att dom olika ämnen skapar debatt.(Y)

  • Heisjo 21 februari 2010

    Självklart tackar man när man får något, oavsett om man blir glad för innehållet eller inte!!
    Samma sak gäller oavsett vem det gäller, stor som liten!

    Däremot är det inte alltid lätt att få små barn som är ärliga som synden att säga tack och inte " varför köpte ni inte en barbie till mig istället?" Hmm...men det måste vi som föräldrar lära dem tillsammans med mycket annat. Livet är inte alltid enkelt.

    Samtidigt vill jag att vi som föräldrar ska vara glada när små barn talar från hjärtat istället för huvudet eftersom det visar att de i första hand agerar utifrån känslor och inte förnuft. Något vi vuxna kan lära oss en del från(Y)

  • Majainorr 21 februari 2010

    Klart man ska lära sina barn att tacka - det är tanken som räknas!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.