Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fransk senap? vad använder ni den till?

  • MatAnders 18 augusti 2009

    Jag använder den till mer och mer t.e.x i omelett,att ha i ägg att panera fisk och i färs biffar. Vad mer har ni den till?

  • farmoringer 18 augusti 2009

    Jag har den till senapssås. Skånsk senap + dijonsenap. Annars som du säger i olika färsrätter är den superb....

  • Erajscha 18 augusti 2009

    Endast i vinägrett faktiskt.

  • Glitterfia 18 augusti 2009

    Använder den ibland i såser, grytor, dressingar som smaksättning

  • mooseella 18 augusti 2009

    Byter ut en del av den svenska söta senapen mot den franska när jag gör gravlaxssås.

  • Lotten_J 19 augusti 2009

    Anv den i olika grytor, t.ex fläskfilé i ost-och senapssås, den grytan är helt superb. Brukar dock halvera mängden senap beroende på att jag själv personligen gillar inte om senapssmaken tar överhand i en maträtt.

  • mikaelaholmlund 19 augusti 2009

    Jag brukar använda det som smaksättning i allt möjligt, men oftast i köttbullar. Blir kanongott!

  • 19 augusti 2009

    i det här supergoda receptet ska det vara fransk senap. jag har det även i en gryta med falukorv och purjolök, men den har jag inte lagt ut eller hittat nåt recept på. ska skriva in den en annan gång :p

    Blåhammarens vitkålssallad

  • Lenkan 19 augusti 2009

    Jag tycker smaken av Dijon är alldeles för skarp och bitter, nästan på gränsen till sur. Det enda jag använder det i är grönpepparkycklinggryta

  • Lennart_58 19 augusti 2009

    Skrivet av Lenkan den 19 aug 2009

    Jag tycker smaken av Dijon är alldeles för skarp och bitter, nästan på gränsen till sur. Det enda jag använder det i är grönpepparkycklinggryta


    Ja det håller jag med om. Vi har alldeles utmärkt senap som ex, skånsk senap, vanlig slotts, men det är väl lite "finare" med dijon. Smaken är som baken. Det är skillnad på gourmet o gormand. He he.

  • babbs 19 augusti 2009

    Det bästa med Dijonsenap är att den är osötad och smakar senap. Använder den till det mesta faktiskt. Jag använder också Coleman's senapspulver till smaksättning.

  • Uppsala_Kocken 19 augusti 2009

    Jag brukar mest använda det till Fransk potatis sallad och Cesardrässing. men det händer att det slinker ned här och där

  • 57barbro 19 augusti 2009

    Jag använder senapen i köttfärssås, grytor och dressingar. Senapen höjer smaken, tycker jag. Och jag använder dijonsenap för att den är osötad......

  • Glitterfia 19 augusti 2009

    Detta är gott (Y)

    Festfilé i örtkryddad dijonsås

  • Majainorr 19 augusti 2009

    Brukar ha i lite när jag gör en vanlig brunsås.

  • Linlock 19 augusti 2009

    Jag gillar inte senap (utom i sill konstigt nog) har riktigt svårt att äta det fast jag "tränat" och brukar försöka. Men dijonsenap är betydligt godare än svensk i mina smaklökar. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.