Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

GLUTENFRITT

  • Anneli70 22 juni 2010

    Rice krispies innehåller maltextrakt av korn, vilket kan innehålla spårmängder av gluten, så kolla noga hur känslig personen är innan du använder det! Mina barn klarar det INTE!

  • aQuarius 22 juni 2010

    Jag använder Vårgårdaris istället för rice crisps, funkar jättebra!

    Förresten, använd sökordet "glutenfritt" här på matklubben så får du hur mycket svar som helst!

  • aQuarius 22 juni 2010

    Skrivet av farmoringer den 13 mar 2008

    Här var en annan tråd som gällde maizena och då kom detta svar från dorisrecept..kolla där..


    Jag har en glutenintollerant dotter och vad jag kan råda är läs på allt du sätter i, soja ska du kolla noga vissa buljonger kan också innehålla gluten. Du ska inte bara undvika mjöl utan det får absolut inte innehålla något mjöl. Den största skillnaden mellan en som är gluten och en som är laktos är att om en som har laktos får i sig laktos så får den ont i magen men en som har gluten behöver inte få ont i magen men skadar tarmen, kan till och med få cancer i tarmen. Våran läkare berättade att dom har även kommit på att många som är gluten och inte ätit glutenfrikost har blivit sterila. Så det gäller att sköta sig. Maizena går utmärkt att sätta i. Även potatismjöl.

    Om du/ni behöver recept så har jag massor med glutenfria recept på min hemsida http://www.dorisrecept.tk


    Får inte länken att fungera!?

  • farmoringer 22 juni 2010

    Kanske är nåt tillfälligt fel.
    Du kan fråga dorisrecept själv. Hon finns som medlem här på MK..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.