Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda & lätta recept på julgodis!

  • ida85 17 november 2008

    Hej !:) Jag älskar allt som har med julen att göra. Men jag kommer aldrig på vad man kan baka till jul, förutom knäck & lussekatter. Men finns det något julgodis som du tycker bäst om? För jag är ju en liten gottegris under julen :p

    / Ida85

  • mikan 17 november 2008

    du kan doppa ananas som man hackar tilll mindre bitar i choklad o låta stela..helt underbart.,

  • Prima 17 november 2008

    åh det finns ju massor... säger jag lyriskt... och gillar inte ens att äta godis.

    Knäck
    Ischoklad är äckel ( enligt min smak då...)
    mozartkulor (små nougatkulor täcks med ett tunt lager marsipan, doppas i mörk choklad)
    wienernougat (se recept på nätet eller här)
    lailas rocky road (my gooooooood, tom jag gillar detta :) )

  • Prima 17 november 2008

    hittade en sida på aftonbladet som gav lite tips
    http://www.aftonbladet.se/jul2008/julmat/article3754756.ab

  • marjoh1 18 november 2008

    Vet inte om man kommer åt det men det kanske finns några recept på smala godsaker på Viktväktarnas hemsida som man kan "låna"

  • Kicki8 22 november 2008

    Lite förslag. Lite pyssel är det med Baileysbröden men ganska enkla.

    Baileysbröd

    Chokladmandel

  • LaJefa 22 november 2008

    Dessa la jag in idag...super enkla och jättegoda, passar perfekt som julgodis.
    Bättre-än-snickers

  • byllek 22 november 2008

    Är där inte fler som har några goda och enkla julgodis recept?

  • stinalena 22 november 2008

    Här kommer mina favoriter:
    Cashewnougat.
    Kolor
    Snickersgodis!


    Dessutom är mat-tinas citronkolor, och saffransknäck ett måste hemma hos mig. Har inte lagt in recept på det här, eftersom dessa recept redan är inlagda på matklubben. Men sök gärna på dessa.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.