Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur tänker ni kring detta med inälvsmat?

  • Linlock 15 augusti 2012

    Jag har tyvärr inte ätit så mycket inälvsmat mer än "vanliga" blodpudding, leverpastej, stekt lever och kycklinglevergryta. Gott och helt ok tycker jag. Men annars är min åsikt att jag vill och hoppas att ALLT som möjligt går att tas hand om på djuret tas hand om. Oavsett om det blir korv eller vad det nu kan vara(Y)

  • svengelsk 15 augusti 2012

    Jag har ätit och tyckt om det mesta i inälvsväg, men när jag försökte mig på Tripe á la Mode de Caen blev det fish and chips istället.
    Numera blir det inte så ofta, lammlever var fjortonde dag ungefär och lammnjurar om jag ser dem i affären.

  • sussisus 15 augusti 2012

    Skrivet av monfo den 15 apr 2009

    Leverpastejsmörgås med gurka kan man inte lev utan(Y)


    Ungefär så.
    Blodpudding och leverkorv åt jag i skolan, här hemma är det inte samma sort så det serveras inte.
    Njure, hjärta och pölsa - nej tack.

  • bernit 16 augusti 2012

    Älskar lever (kalv,gås,kyckling)
    njure (stekt, sauté eller mormors mjölk-stuvade med dill)
    Blodmat (blodpudding, svartsoppa)
    Lungmos
    Kalvbräss = super

    Summa - det finns massor av god inälvsmat, tänk på det nästa gång du äter korv med korvskinn av tarmar.

  • gitasdotter 17 augusti 2012

    Lamm hjarna!!! Tarmar och mage av lamm ar underbart ocksa!

  • matlagning3 17 augusti 2012

    Håller med Liliane! Att leverpastej är gott men att gränsen går där! :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.