Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Marinad spruta

  • jas65 6 juli 2008

    I går så gjorde jag det första testet med min ny inköpta marinadspruta. Är det någon mer som har en sådan och har tips och ideer på olika marinader man kan injicera i köttstycken. Själv skall jag nu prova med att marinera helg skinka (julskinka) med senap och honung inuti den.

    Mvh
    Anders

  • Lindanemon 6 juli 2008

    Oj, vad det låter spännande! :)
    Visste inte att det fanns något sådant och jag kommer absolut att följa denna tråd... (Y)

    Jas65, berätta hur skinkan blev när du testat! :p

  • bakakaka 6 juli 2008

    Var har du köpt den? Jag visste inte heller att det fanns. (Y)

  • jas65 6 juli 2008

    Jag köpte den på www.lyckasmedmat.se Köttet blev kanonbra i morgon så skall jag göra senaps grilljerad och marinerad skinka.

    Mvh höfta mera med skinkorna och marinader
    Anders

  • jas65 8 juli 2008

    Skinkan blev också kanon god.

  • Lilljeppe 13 juli 2008

    Fungerar det med marinader som det är lite bitar i från kryddor? Elle måste den rinna genom en sil först?

  • Lilljeppe 13 juli 2008

    Jag hittar ingen marinad spruta på sidan, endast krydd- och salt spruta:o

  • jas65 13 juli 2008

    Det är den jag menar.

  • Lilljeppe 13 juli 2008

    Jaha, och den fungerade bra till marinad oxå. Det kan vara värt att testa

  • jas65 13 juli 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 13 jul 2008

    Fungerar det med marinader som det är lite bitar i från kryddor? Elle måste den rinna genom en sil först?


    Nej du måste sila marinaden först.

  • MrDavis 8 december 2008

    Köpte min spruta på www.marinadspruta.se. Använder den nästan till allt kött jag steker eller grillar.

  • matnjutaren 8 december 2008

    Vad bra att denna tråden kom opp! (Y)(Y)
    Den hade jag missat...:p
    Spännande att fixa till det så med sitt kött. :)
    Ska testa det på viltköttet med. Någon som har förslag på kryddningen till vilt? (L)
    Man hamnar lätt i "samma gamla trall". :p

  • Marksten 15 maj 2010

    Hur går det med era marinadsprutor. Lika bra fortfarande? Funderar på att köpa en.

  • The_mama97mia 15 maj 2010

    hmm kul att tråden kommer i dager.. jag köpte en liten marinad spruta men precis som med andra tillbehör så har jag bara köpt, haha, inte testat än.

  • boz1965 15 maj 2010

    Såg häromdan att CityGross hade såna för 49.-/st.

  • Snoops 16 maj 2010

    Hejsan alla.

    Jag köpte min spruta på CityGross men har inte testat den ännu.

    Såg på "Come dine with me" (Englands motsvarighet till "halv åtta hemma hos mig") för ett tag sedan där någon använde en sådan spruta för att marinera bananer med någon form av likör, sedan packades bananerna i folie och grillades. Det såg jättegott ut.

  • Bumbis 16 maj 2010

    Jag har oxå en sådan där spruta som jag köpt på lyckasmedmat.se och som så många andra har den hamnat i lådan men nu blev jag påmind så jag får väl ta och testa den. Synd att köpa dyra prylar och sedan inte använda dom.

  • Marksten 16 maj 2010

    Jo, det är det jag undrar också. Använder man dom än, ni som har haft dom ett tag?

  • MegaMyran 15 augusti 2010

    Jag har varit på jakt efter just precis en sådan "krydd-och saltspruta" länge, fast jag är egentligen bara intresserad av själva pipetten. Den är helt suverän att använda när man tex gör hasselbackspotatis. När det är dags att ta ut och ösa potatisen är det bara att luta plåten lite och suga upp smöret och sedan spruta/ösa potatisen, ist för att stå och ösa och ösa och ösa med tex en matsked! Detta fungerar även till kött som ska ösas!

    någon som vet något mer ställe än lyckasmedmat.se som har bara en pipett?

  • VegaPitmaster 8 maj 2011

    Klockrent! Jag undrade just vart jag skulle få tag på en ny spruta 8 på morgonen. CityGross är det enda som har öppet vi den tiden här i krokarna :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.