Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matbudget

  • Mistys 3 januari 2012

    Jag sätter alltid undan 5000 kr till mat varje månad. Vi är två vuxna och en vuxen son + en katt. Alla tre har matlåda till jobbet. 5000 kr går inte åt utan det blir alltid kvar, men det får sitta kvar på matkontot. Det innebär att jul, midsommar, påsk, födelsedagar och fester också kan betalas av dessa pengar. För mig kostar alltså varje månad lika oavsett om det är december eller januari. Tycker att detta är så skönt att veta att ex julen inte gräver större hål i plånboken än dom andra månaderna.

    Kan tipsa om att ni ska hålla utkik i chark och köttdiskarna så här års. Många butiker står "tjocka" på varor efter jul. Handlade prinskorv i går för 19 kr/kg och Falukorv 10 kr/800g. Man hade också kycklingfilé billigt och stekfläsk. Har väl inte sålt så bra i jul så man" rear" det nu innan datumet sticker.

  • Mistys 3 januari 2012

    Skrivet av vanillaice123 den 2 jan 2012

    Vanligt vis lägger jag ca 3-4000 kr /mån på mat helt själv, vilket är vansinnigt därför valde jag att testa om jag skulle klara mig på den lilla summan som 500 kr / månad
    Ni kan gärna titta in på min blogg och se vad jag äter för att hålla budget!
    MVH
    utmaningar.blogg.se


    Var in på din blogg och kollade. Ska bli spännande att följa och se om du klarar det. Glöm inte Willys halva priset låda med kort datum ( tror att alla Willys har det i allafall ) ;)

  • Jilliii 3 januari 2012

    Är det något vi lägger pengar på så är det mat. Tror vi kom fram till att vi lägger 5500 i månaden bara på ica .. mestadels maxi.. . Vi är tre stycken+ hund.men då köper vi allt på maxi allt från blöjor, bajspåsar, rengöring, etc etc. ytterst sällan halvfab- aldrig fiskpinnar etc. Sen är jag laktosint så där drar det iväg endel, 3 l fil kostar ju strax över 60 kronor liksom...

  • Mistys 3 januari 2012

    Har precis fått tagit del av en prisundersökning som inte är gjord av PRO. Tyvärr så vet ju alla ICA vilka varor PRO kollar så dom sänker priset på dessa enkom för att hamna billigast. Men höjer samtidigt på annat för att ta igen.

    Denna prisundersökning är gjord på 1000 varor ( PRO har ca 50 varor)

    Willys vann. Ligger ca 10% under Coop, 7% billigare än Ica affärer typ Kvantum och 5% billigare än Maxi och City Gross. Då har man bara räknat på ordinarie priser och inte på klipp varor som man har i annonser en vecka.

  • husmusen88 5 januari 2012

    När jag var arbetslös fanns det mat till 3 personer och jag handlade för 800 kr i månaden ungefär. Krävs lite planering då om man vill äta kyckling och kött och sånt.
    Men omöjligt är det inte.

    Nu är vi 2 personer med jobb och så djuren såklart, ligger väl på 1500-2000 i månaden. Men allt är laktosfritt och glutenfritt och jag har helt enkelt inte samma tid att planera längre. Sambon är en impulshandlare oxå, så där drar det iväg misstänker jag.

  • madfriday 5 januari 2012

    I våran familj är vi två vuxna och 1 barn, jag har börjat göra 14 dagars matsedel och det har vi sparat massa med pengar och tid på.. ligger runt 4000 i månaden men det är med blöjor, hundmat osv..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.