Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nu har det hänt igen....

  • William86 13 december 2010

    Tur att man inte äter fisk överhuvudtaget...

    Däremot är de fina att titta på i akvarium!

  • Okänd 13 december 2010

    Skrivet av chrisn den 12 dec 2010

    (Y)jaG HAR LAGAT DEN ETT ANTAL GGR O HAR BARA VARIT SÅ GOD


    Jag har också använt både pangasius och tilapia och vi har också tyckt det har varit goda matfiskar och inte känt av några symtom.
    Men nu är det ju bara så att dom blivit rödlistade i affärerna och vad kan vi göra åt det.
    Speciellt tilapia var ju nästan lika god som abborre.

  • Maude 18 december 2010

    Skrivet av mafia den 13 dec 2010

    Även om den här fisken är "god" så måste det väl vara något fel, när man som jag blir illamående och spyr som en gris några timmar efter jag ätit fisken. Detta har inte bara hänt en gång. Jag är en envis människa och trodde att det var fel på just den fisken och köpte andra märken, kokade dessutom ur den, men vad hjälpte det. Jag har ätit och blivit sjuk av den sex (6) gånger.
    Aldrig mer kommer den i min mun, det kan jag lova.
    När man sen, efter sökande på nätet, läser att den matas med nedmalda fiskar, restprodukter från Peru (?) och får hormoner från gravida kvinnors urin, då tycker jag att gränsen är nådd. Hade jag små barn, så skulle jag tänka mig för två gånger innan jag satte pangasius på bordet.


    Gravida kvinnors urin????? {moneymouth}:s Hm...var och hur samlar man in det?

  • chatte71 18 december 2010

    Köper aldrig mer Pangasius eller tilapia då jag och några till i familjen tyckte det smakade mögel. Äckligt! Inte så konstigt det smakar mögel med sånt dom injecerar in. Det må va billigt men det får ligga kvar i frysdisken för min del.

  • mafia 19 december 2010

    Skrivet av Maude den 18 dec 2010

    Skrivet av mafia den 13 dec 2010

    Även om den här fisken är "god" så måste det väl vara något fel, när man som jag blir illamående och spyr som en gris några timmar efter jag ätit fisken. Detta har inte bara hänt en gång. Jag är en envis människa och trodde att det var fel på just den fisken och köpte andra märken, kokade dessutom ur den, men vad hjälpte det. Jag har ätit och blivit sjuk av den sex (6) gånger.
    Aldrig mer kommer den i min mun, det kan jag lova.
    När man sen, efter sökande på nätet, läser att den matas med nedmalda fiskar, restprodukter från Peru (?) och får hormoner från gravida kvinnors urin, då tycker jag att gränsen är nådd. Hade jag små barn, så skulle jag tänka mig för två gånger innan jag satte pangasius på bordet.


    Gravida kvinnors urin????? {moneymouth}:s Hm...var och hur samlar man in det?


    Vem vet det? Vad man däremot vet är, att det säkert finns fattiga människor på många håll i världen som gärna skulle sälja sin urin mot som en struntsumma.

  • littlejohn 26 januari 2011

    Puffar upp denna tråd igen.
    {angry-annoyed} Min förhoppning om att den här förhatliga fisken skulle försvinna ur Wiilys sortiment har kommit på skam. Den säljs fortfarande som människoföda. Inte ett ord om att den är rödlistad heller.

  • chrisq 26 januari 2011

    (Y)den är så god :DD

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.