Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sodastreamer

  • evaldo 4 juli 2008

    Hur är det med Soda streamer i hemmen hur funkar de?och blir det gott?
    Är nyfiken.
    Har tänkt skaffa en för att jag tycker det är onödigt att köpa mineralvatten när vi har så bra vatten här i Sverige.:o:)

  • Daniel_lizett 4 juli 2008

    jag har det och jkag köper inget annat vatten som loka eller nån läsk som att jag gör det själv.

    sen när patronen är slut så gör man som så att man byter in den så får man en ny patron det brukar kosta allt mellan 50-120kr.

    jag rekommenderar att köpa den.

    ja men en del vill ju gärna ha mineralvatten och då köper man si en sådan appart så slipper man den kostnaden.

    här kommer deras hemsida så du kan gå in och läsa lite.. http://www.sodastream.se/

  • JennyV 4 juli 2008

    Det är en bra grej!! Köpte min för några år sedan och den har varit användbar! Kolsyrepatronen tog slut förra sommaren och då var det svårt att få tag på dom. Men det finns ju nästan överallt. Har inte kommit till skott att byta ut mina sista så nu köper jag kolsyrat vatten.... hmm.... Undrar hur länge den kan stå orörd? Packningar måste väl torka?? Får se till att byta ut dom så jag kommer igång att använda den igen! (Y)

  • Amika 4 juli 2008

    Den är super! Jag har en själv som jag använder ofta, ofta. :) Vi har så gott vatten här ute, det är rent källvatten i våra kranar. Så jag dricker mkt kolsyrat vatten, det blir som godare ändå när det är kolsyrat och kallt. :)

  • Gillsan 4 juli 2008

    (Y) Den är super tänk bara allt vatten man slipper släpa på. Jag har diabetes så jag gör läsk på fun light saft så det blir gott och billigt. För essenserna är lite dyra tyvärr men det går bra med en god saft också. den är värd pengarna .(Y):p

  • bernit 4 juli 2008

    Köpte min första Soda Stream i början på 90-talet, en orange historia. Har bytt två ggr sedan dess. Kanonbra !!!
    Jag gör bara kolsyrat vatten numera men i början gjorde jag också "groggvirke" och Cola.
    En klart godkänd investering

    /BÅ :p

  • llinan 4 juli 2008

    Vi är jättenöjd med vår. Använder den flitigt , nu på sommaren räcker en kolsyrepatron på 60liter ca en månad till oss och då dricker mannen och jag massor, tonårssonen och den lille sonen litegrann.Vi använder den bara till vatten då barnen inte tycker om läskkoncentratet man kan köpa till, har provat alla smaker men ingen dom fastnat för så ska dom ha läsk brukar vi köpa det. Vi ger ca 80kr för patronen och sen brukar vi köpa en liten flaska med lemon/limesmak till , så det smakar som loka citron. finns även i andra smaker och kostar ca 49kr och räcker länge.
    Det är så kanon att slippa bära hem alla flaskor.

  • barbro_3 4 juli 2008

    (Y) Jag och min gugge har skaffat en sådan det är toppen man slipper att bära hem en massa tom flaskor :p

  • Disen 4 juli 2008

    Helt klart en bra investering. Och så skönt o slippa att bära hem tunga flaskor. Vi använder vår dagligen. Jag gör oxå som Rockagill o tar saft om "smakerna" är slut hemma... eller bara lite pressad citron eller lime i ...funkar jätte bra. :p

  • ca70 4 juli 2008

    (Y) En mycket väl använd investering i vår familj! Härligt att slippa dra på alla pantflaskor också. Ungarna brukar blanda med Fun Light eller saft. Ibland har vi essenserna också, men de är inte så jättegoda att det tjatas om att köpa hem av dom.
    Vi har alltid en flaska ståendes i kylen med kallt och gott bubbelvatten, bara att njuta av när törsten faller på.(L) Faktiskt har barnen lättare för att dricka vatten nu också...

  • MammaIrene 4 juli 2008

    Jag håller med alla föregående talare,,,,,,,,
    Den är toppen!
    Jag brukar göra smaksatt vatten, ibland med tiibehörsflaska eller ibland med pressad citron......
    Det går också jättebra att blanda saft med kolsyrat vatten, det bli gott!!!(Y)

  • frucaos 4 juli 2008

    OJ, är det verkligen ingen som har något negativt att säga om den?
    Jag har själv varit lite sugen att skaffa en, men måste få med mannen på noterna... de är ju inte helt superbilliga trots allt.
    Om några år när barnen lärt sig gilla kolsyra kan det säkert vara superbra!
    Skulle vara spännande att kolsyra blåbärssaft...

  • kaffesked 4 juli 2008

    Vi har installerat en kran, sitter bredvid den vanliga i köket. Kopplas till vanliga vattnet och sen sitter det en hållare för själva patronen i skåpet under diskbänken. Kanonbra, vi dricker mycket vatten med bubblor i :p

  • ca70 4 juli 2008

    Skrivet av frucaos den 4 jul 2008

    OJ, är det verkligen ingen som har något negativt att säga om den?
    Jag har själv varit lite sugen att skaffa en, men måste få med mannen på noterna... de är ju inte helt superbilliga trots allt.
    Om några år när barnen lärt sig gilla kolsyra kan det säkert vara superbra!
    Skulle vara spännande att kolsyra blåbärssaft...


    Det negativa är väl priset då, men det uppvägs av att man slipper kånka på så mycket pantflaskor, både hem och till pantautomaten...

  • marwis 4 juli 2008

    Använder den jämt! :p
    Drar iväg med segelbåten imorgon och funderade på att ta med den, men det får nog bli några flaskor från affären:(

  • Glitterfia 4 juli 2008

    Kan bara hålla med alla andra här. En soda stream är inte dumt, man har alltid läsk till dem som vill. Nu kan man köpa Soda stream essenserna på vilken mataffär som helst.

    Vill bara tala om att det finns 2 märken av essenser här.
    Soda stream - innehåller socker och sötningsmedel (aspartam mm)
    Hemläsk - Innehåller bara socker.
    Hemläsk finns även i smaker som trocadero och portello (L)

    Helst dricker jag personligen vanligt kranvatten och helst rumstempurerat :p

  • tantdrake 4 juli 2008

    Oj! Vilken tråd för en som står i valet och kvalet.... Har svårt med kustvattnet och tanken att skaffa en Soda streamer har funnits. Läsken struntar jag i egentligen - vill ha gott bubbelvatten. Hmmm....kära matklubb.....vilket ämne det än gäller....här får man både plus och minus! (L)
    Ska bestämma mej....snart!

  • Glitterfia 4 juli 2008

    Skrivet av tantdrake den 4 jul 2008

    Oj! Vilken tråd för en som står i valet och kvalet.... Har svårt med kustvattnet och tanken att skaffa en Soda streamer har funnits. Läsken struntar jag i egentligen - vill ha gott bubbelvatten. Hmmm....kära matklubb.....vilket ämne det än gäller....här får man både plus och minus! (L)
    Ska bestämma mej....snart!






    Jag tycker dom är mycket prisvärda, man behöver ju inte köpa den dyraste. Vår används flera gånger varje helg men inte av mig. så den är fantastisk. Tycker du om bubbelvatten finns det ingen tvekan, dessutom finns det så många smaker på essenserna. Godast tycker jag ginger ale (soda stream) är (lite som pommac/trocadero)
    Nä, nu måste jag nog göra lite bubbelvatten :D

  • Thordsson 4 juli 2008

    (Y):):p För en som tänker lite på miljön så är den helt fantastisk. Tänk så mycket du sparar miljön genom att undvika de långa transporterna som annars används till att transportera vatten. Hemma hos oss använder vi den varje dag. Vi räknade ut att efter första månaden hade vi redan sparat in de pengar vi använde för att köpa kolsyrat vatten. Det är helt klart prisvärt med en sodatreamer. Hett tips är att hälla upp bubbelvattnet i en kanna och tillsätta färsk eller frusen frukt tex apelsin i skivor, mynta och frusna hallon. Gott och dekorativt.
    Har också lagt upp ett grymt recept på alkoholfritt bål baserat på bubbelvatten, går även att använda vaniljvodka.

  • Annras 4 juli 2008

    Jag tillhör dem som kånkar på 1 1/2 liters plastflaskor med mineralvatten och läsk. Det som gör att jag inte har någon Soda Streamer är att kranvattnet här där vi bor inte är gott alls. Och då får man ju ett mineralvatten som smakar som vårt "äckliga" kranvatten, fast med bubblor i. Det är inget som tilltalar mej precis! (N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.