Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Svara ärligt...

  • Lenael 29 januari 2010

    Bullar (utan mandelmassa) och mjuka kakor föredrar jag. Torra småkakor kan kvitta för min del.

  • Lilleby 29 januari 2010

    som det lilla kakmonster jag är,älskar jag äta både bullar, mjukkakor, vanliga kakor, kladdkaka, paj och tårta, så länge det inte håller russin då står jag över.(L)

  • idea_ 30 januari 2010

    Håller med en tidigare talare om att det beror på vem som bakat, moster gör vansinnigt goda bullar som lutar åt wienerbrödshållet, för att inte tala om hennes mazariner och de rara små franska våfflor hon har "adopterat" från sin bror. Gud vad jag saknar det min morbror brukade baka, framför allt hans ljuvliga biskvier, köpebeskvier är en besvikelse när man vuxit upp med hans bakkonst... Saknar även en del av mammas specialiteer, får inte till det lika bra som henne, hon hade fingertoppskänsla... Gräddtårtor och jag går inte riktigt ihop, förstå mig rätt, jag gillar smaken, men min mage säger STOP efter en och en halv matsked grädde, och en bit köpesgräddtårta innehåller betydligt mer. Samma problem med smörkräm/smör/bregott.

  • Adamski 26 maj 2010

    En god kanelbulle är ju de bästa. Mycket bättre än tårta och små kakor.

  • AnnaLenaN 27 maj 2010

    Håller med de flesta här, bullen är bäst beroende vem som gjort dem. Bullen man köper på kondis är ofta torra å hårda men hembakta bullar brukar bli bra. Två tips jag hörde så sent som igår när man bakar bullar var:
    Jäs en gång men då 1½ timme på plåten och ha alltid i bakpulver i degen ca 1msk till en liter mjölk.
    Har inte testat själv men ska prova det nästa gång det blir bullbak.

  • Marre73 12 juni 2010

    Själv älskar jag bullar, men har börjat med gifflar istället. Lite mer lättsmälta, men det hör kalasbordet till tycker jag(Y)

  • mvg3 12 juni 2010

    Skrivet av majsanp den 29 jan 2010

    Bullar är det bästa på kaffekalas,skulle kunna vräka några stycken o skippa det andra:'(


    Det håller jag fullständigt med om!{highfive}

  • chrisq 13 juni 2010

    :DD gillar bullarna bäst men ibland kan det sitta fint med en finkaka med

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.