Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Utegrillen

  • jc007 18 mars 2008

    Jag ser att det är många som har förstått att det är kolgrill som gäller. Sedan läste jag mama97mia skrev att det ska vara Weber grillen. Kan ju bara hålla med. Min 47cm webergrill står ute året om på altanen. Inte ett rostkorn i närheten och bara att skrapa av gallret med stålborsten så har man en otroligt god middag på sommaren,

  • Svesse60 18 mars 2008

    Jag tycker att det blir absolut godast på kolgrill. Att grilla på gasolgrill eller elgrill ger inte samma goda smak. Om jag ska välja ett kött så blir det fläskfilé, som jag först låter ligga i marinad i flera dagar. Jag blandar ihop soya, vatten, olja, grillkrydda och vitlök, ibland blandar jag också i sweet chilisås. Jag gör även spett med grönsaker bl a lök, paprika, färska champinjoner, kokt småpotatis, purjo mm. (Y)(Y)(Y)
    Mumsigt!!

  • tulipan 18 mars 2008

    självklart kolgrill... måste juh smaka en stänk av tändvätska åxå*hehe*

    Här slänger vi på grillkotletter och en foliepåse med vitlök(recept på min sida) och sen en god sallad till.... ibland nypotatis med..

    åhh vad man längtar efter sommaren å första grillningen nu :-)

  • Lotten_J 18 mars 2008

    Såklart kolgrill!!! Det har vi både i stugan och hemma i huset. Bäst är ju att grilla marinerad filé. Vi stekte även marinerad fläskfilé på morikan ute i stugan och jag har aldrig i hela mitt liv smakat så gott kött, värt att rekommendera.

  • Klingan 18 mars 2008

    Kolgrill ska det vara såklart! Luktar godast och smakar godast. Jag grillar helst fläskfilé eller kycklingspett. (Y)

  • Queenie 18 mars 2008

    Helt klart kolgrill.

    Mitt absolut favoritrecept när det gäller grillning är Helstekt fylld fläskfilé med kall mango chutneysås, har inte hittat något som slår det än.

  • Aron 19 mars 2008

    Kolgrill är kanske bästmen gasol enklare. Vid nästagrillning av korvoch bröd så byt ut korven mot vanligt sidfläsk. Grilla det, lägg i brödet med skivad lök och ev ketchup. Gott. :)

  • fee-bee 19 mars 2008

    Kolgrill finns inget annat alternativ
    kött, fisk,grönsaker,kyckling, korv mumsigt
    här grillas det ute året om (Y) (L)

  • MammaModesty 19 mars 2008

    här är det kolgrill som gäller... vad jag helst lägger på... hm.. jag gillar faktiskt att grilla karré men det ska marineras rätt och grillas rätt... och efter som det är billigt så blir det oftast det men anars älskar jag allt i kött- fisk och grönsaksväg...

  • monac 19 mars 2008

    grillat som grillat är inte så kräsen...men det är ingen höjdare när det blir som tändvätske marinerat:'( kött,grönsaker på spett & får man senn lite goda "röror", ett gott kryddsmör och en smarrig sallad till ,samt en handfull goda vänner är lyckan fulländad!:D

  • The_mama97mia 19 mars 2008

    Tändvätska undvikes. Jag kör med eltändare. Det ryker en hel del men luktar inte illa o känns inte giftigt...
    Funderar på tändrör till Weber men är lite feg. Ngn som har provat o kan rekommendera o ge tips????
    Min Weber bor också ute året runt, men det är ju lite trevligare att stå vid grillen när det är OK väder. Nu är det snö här så grillandet kom lite av sig.... :(

  • annaviola 19 mars 2008

    tycker bäst om kolgrill. Vi hade gasol tidigare, den var mycket smidig när man hade ont om tid men smaken känns bättre med kol.

    Vi är riktiga grillmänniskor och grillar det mesta. Kött, kyckling, fisk, potatisknyten mm

    Allt smakar bäst när det är marinerat i god tid. Vi använder ofta spån för att få lite extra smak på maten.

  • irrevirre 19 mars 2008

    Vi kan inte grilla där vi bor med kolgrill så jag är överlycklig när vi får äta det hos dem har möjlighet. Jag älskar kolgrillat! Jag blir helt till mig:-)
    Det kan bli så att vi får välja det näst bästa, gasolgrill, så vi kan grilla på vår balkong.

  • evaldo 19 mars 2008

    Det verkar vara övervägande kolgrillare här i matklubben,. Visst är det mysigt att få lägga på årets första köttbit eller vad det nu må vara. Då kommer vårkänslan om aldrig förr.
    Och naturligtvis ska det vara kolgrill, fattas bara.
    :):D:p(Y)

  • bernit 19 mars 2008

    Ett par kolgrillade lammkotletter med rostade rotfrukter, sallad och min BBQ-sås
    http://www.matklubben.se/recept/saas_-_bbq_96.html
    + Ett par glas gott rött - kan göra vem som helst lycklig och glad.


    /BÅ :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.