Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är det konstigaste som ni har ätit

  • flackagard 5 december 2009

    Usch ja!
    Jobbade som barnflicka i Paris, tidigt 80-tal. Familjen åkte till Normadie där vi tillbringade Påsken. Där köpte de nåt slags miniräkor som skulle tillagas levande. De som låg överst i pannan hoppade ju ur. Hemskt var det! De skulle sedan ätas med skal och allt. I Frankrike fick jag även smaka kotarmar i tomatsås. Ingen hit!

  • Okänd 5 december 2009

    En av de mest märkliga maträtter som jag kommit i kontakt med är torskhuvud som fyllts med lever eller rom från långa.
    Det här ville de som ägde en båt från Skärhamn, där jag arbetade som kock, ha ibland.
    Gälarna skulle rensas bort från torskhuvudet och tomrummet fyllas med lever, och eller, rommen från långa.
    Sedan skulle huvudet kokas i hårt saltat vatten, utan andra kryddor, serveras med smör och bröd.
    En sak är säker, det finns underbara bitar på ett kokt torskhuvud!
    Både romen och levern från långa är helt underbara som smörgåspålägg, speciellt romen.
    Men det tillhör ju inte vanligheterna att hitta dessa i affärernas fiskdiskar.

  • Schnitt 5 december 2009

    Pytonorm! supergott men segt som bläckfisk.
    Ätit krokodil och springbock också =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.