Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad äter Ni till frukost vardagar/helger?

  • MrsC 11 januari 2008

    Vardagsfrukost består av te och macka på gående fot, mellan make up, tvättning, tandborstning osv.
    Helgerna, äggfrukost tillsammans med goda pålägg och gott bröd. (Y)
    Hur äter Du frukost?

  • styvan 11 januari 2008

    Det blir i regel lika på vardagar och helger. Naturell Yoghurt, fullkornsflingor, torkadeaprikoser eller färsk frukt. En c-vitamintablett och te...:p:D

  • pehrzonflickan 11 januari 2008

    Nu är jag inne i en period då jag älskar stora Runda Knäcke med messmör. Annars blir det färskfrukt i bitar, på med fil och toppa med branflakes och russin.
    Har man tillgång till frukostbuffe så är det allra godast med färska frallor och all pålägg!

  • evaldo 11 januari 2008

    Till frukost gäller yoghurt av något slag och ett par mackor och kaffe. Kanske kokta ägg och Ibland en tallrig havregrynsgröt.

  • nadia 11 januari 2008

    Vardagar brukar det bara bli kaffe och mackor.
    På helgerna blir det kaffe, mackor och ägg, ibland havregrynsgröt.

  • farmoringer 11 januari 2008

    För min del blir det fil och flingor + en knäckemacka på vardagar på helger blir det rostat bröd kokt ägg och mjölk och kaffe..

  • Lena 11 januari 2008

    För det mesta blir det en mugg fil och en hård macka med ost och en mjuk med kaviar och ost.
    Själv klart en hel hög med kaffe både före och efter:p

  • Amika 11 januari 2008

    Vanilj youghurt med flingor, typ k-special eller en macka och ett glas mjölk. Ibland en banan.

    På helgerna varierar det jättemycket beroende på när jag vaknar m.m.

  • kaffesked 11 januari 2008

    Jag har sen späd ålder haft svårt att äta frukost, så på vardagar blir det en Nutrilett-shake, inte för bantnings skull utan för att det är ungefär vad jag klarar av att få i mig + att det går fort. På helgen när jag får vakna av mig själv o vi tar det lite lugnt kan det bli lite vad som helst, bara mackor och kaffe, eller ibland lyxar vi till det med gott bröd, bacon, äggröra (till sambon), köttbullemackor med rödbetssallad, ja precis vad som faller oss in o dessutom råkar finnas hemma.

  • Okänd 11 januari 2008

    Har dålig matlust på mornarna,men är jag uppe en bra stund på morgonen så går det bättre att få i sig nåt.Det blir oftast juice,the eller Oboy med en mjukmacka med skinka eller ost.

  • Kockis88 11 januari 2008

    till frukost en vardag blir det en kopp kaffe. juice, fruktyoghurt och olika flingor , en baguette med ost och salami

  • anluk 11 januari 2008

    Är ju ingen frukostmänniska tyvärr.... Tar ett glas filmjölk innan jag rusar iväg till jobbet. På helgerna är jag inte så mycket bättre men försöker iallafall. då kan det bli flingor och kanske ett kokt ägg.

  • 11 januari 2008

    Denna vecka har jag ätit "Pajalagröt" Mycket gott och ack så skönt för magen.
    Kokade en panna i sönags kväll och ställde i kylskåpet, sen har jag värmt en tallrik i micron och ätit med mjölk. varje morgon. Mmmm!
    Fick nämligen i min hand Frölsningsarméns - Grötboken- där fanns massor av kul "grötar"

  • MrsC 11 januari 2008

    Nu blir jag nyfiken "Pajalagröt" berätta :D vad den innehåller?

  • zissi 11 januari 2008

    Innan jag går ut o går med min bruna lilla krulltott tar jag ur frysen upp antingen svarta vinbär eller blåbär. De är lagom tinade tills vi kommer tillbaka. Då blir det hemgjord müsli o fil på bären. En mugg med bara kokt vatten till. Sen dagstidningen till det. En högtidsstund.

  • 12 januari 2008

    Skrivet av mrsc51 den 11 jan 2008

    Nu blir jag nyfiken "Pajalagröt" berätta :D vad den innehåller?


    - Pajalagröt- 2 port
    1 dl fiberhavregryn
    0,5 dl havrekli
    0,25 dl linfrö
    0,25 dl russin
    0,25 dl katrinplommon
    0,25 dl aprikoser
    3,5 dl vatten
    1 nypa salt
    Hacka plommon och aprikoser i små bitar,
    Blanda linfrö,russin,plommon och aprikoser och låt stå i vattnet över natten.
    På morgonen tillsätt havrekli,havregyn och salt, koka under omrörning i ca 3-5 min.
    Ät med kall mjölk.
    Går att koka större mängd och ha i kylskåp, sen värma i tallrik i micron. Jättegott och bra för magen.

  • Carro67 12 januari 2008

    Jag har svårt för att äta på morgonen, tar bara ett glas juice till att börja med innan jag kan äta nåt annat, som en macka eller en tallrik fil och flingor. Oftast så har resten av familjen redan ärit sin frukost innan jag äter min.

  • MrsC 12 januari 2008

    Skrivet av helenpson den 12 jan 2008

    Skrivet av mrsc51 den 11 jan 2008

    Nu blir jag nyfiken "Pajalagröt" berätta :D vad den innehåller?


    - Pajalagröt- 2 port
    1 dl fiberhavregryn
    0,5 dl havrekli
    0,25 dl linfrö
    0,25 dl russin
    0,25 dl katrinplommon
    0,25 dl aprikoser
    3,5 dl vatten
    1 nypa salt
    Hacka plommon och aprikoser i små bitar,
    Blanda linfrö,russin,plommon och aprikoser och låt stå i vattnet över natten.
    På morgonen tillsätt havrekli,havregyn och salt, koka under omrörning i ca 3-5 min.
    Ät med kall mjölk.
    Går att koka större mängd och ha i kylskåp, sen värma i tallrik i micron. Jättegott och bra för magen.


    Tack :D (Y)

  • Amber 12 januari 2008

    På helgerna äter vi alltid ngt gott bröd & ägg samt kaffe.

    På vardagar har jag svårt att äta kl 5.15 så jag brukar ta lite yoghurt bara sen äter man en stadigare frukost vid 10 draget på jobbet med macka & kaffe.

  • annikapannika 12 januari 2008

    Jag älskar en rejäl macka, gärna lingongrova med 4 olika pålägg... Börjar med en skinkskiva vikt i fyra delar, toppad med en klick mimosasallad och två klyftor tomat. Fortsätter glatt med 2 skivor onsalakorv och ytterligare en tomatskiva. Sedan kommer 2 rejäla skivor arboga leverpastej med en (eller kanske två) klickar majonäs toppat av 2 skivor ättiksgurka. Avslutar lite snällt med en tjock skiva ost, helst dansk och kröner den med en klick marmelad av den sorten som är gjord utan extra tillsatt socker...

    Jag behöver väl inte tillägga att denna lilla nätta "smörgåstårta" måste ätas med kniv och gaffel!!
    Lite bröd och mycket pålägg således.. Gott!

    Rekomenderar ett glas hempressad apelsinjuice till detta.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.