Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

bakelser/ kakor

  • 22 februari 2008

    Jag fullkomligt ÄLSKAR(L) strudlar i många smaker. (fast potatis och kål verkar inte så gott...)
    Jag var i Budapest i sommras och då åt vi det (min familj). Jag har bakat det med äpple innuti hemma. Jag lägger in det på matklubben snarast!

  • 22 februari 2008

    har inte ätit bakelse på flera år, men budapest är nog favoriten där, älskar maräng!!
    kokoskakor, mina egna kolakakor(mammas favoriter), pepparkakor, syltgrottor, havrekakor(Y)(Y)

  • Okänd 22 februari 2008

    Biskvier tillhör mina favoriter ,liksom marängtårta( Hemma gjord)dajmkakor,jordnötskakor mm.
    Listan kan göras lång,men jag stannar och sätter punkt här.:D

  • anluk 22 februari 2008

    Apfelstrudel är en favorit.

  • annaviola 22 februari 2008

    Mina favoritkakor är halländska snöbollar som min mamma alltid bakar dem(L)

  • Roosen 22 februari 2008

    Mariabollar är det bästa.

  • YourFanny 22 februari 2008

    Jag älskar allt som innehåller choklad mm.. inte päron och banan men det mesta! (L):p

  • lotta42 22 februari 2008

    :D jag älskar allt som innehåller choklad och grädde som semlor eller riktig färska Biskvier + massa andra bakverk :(L)

  • brown 29 maj 2008

    Vill jättegärna ha recept på Halländska snöbollar, har smakat dem men ej fått tag på receptet

  • Carro67 29 maj 2008

    Jag gillar semlor, äter minst en i veckan när det är säsong för det. När det gäller småkakor så är havreflarn en av mina favoriter.

  • lenajeanette 1 juni 2008

    Min absoluta favorit är några som kallas Greker, de är bara sååå goda.

    Greker-en delikat småkaka

  • MrsC 1 juni 2008

    Min absoluta favoritbakelse:
    Napoleonbakelse

    ...äter dem för sällan bara ;-)

  • Smulpajen 1 juni 2008

    Favoriten bland småkakor är mina cookies. Bakelsen blir nog för tillfället Budabestrulle!

    Budapestrulle / bakelse, gluten- och mjölkfri

  • zonale 1 juni 2008

    Cheesecakes av olika slag, biskvier och napoleonbakelser kommer högt upp på listan men det finns hur mycket gott som helst:)(Y)

  • Lindanemon 1 juni 2008

    Skrivet av annaviola den 22 feb 2008

    Mina favoritkakor är halländska snöbollar som min mamma alltid bakar dem(L)



    Hur gör hon, då???

  • monac 1 juni 2008

    mandelberg...allt med maräng föresten:p
    alla sorters cheesecake.
    Knapriga kakor med mycket nötter eller kokos.(Y)

  • brown 1 juni 2008

    Please, snälla nån, jag bara måste ha receptet på Halländska snöbollar, ngn som har det??????

  • Okänd 2 juni 2008

    semlor är mums... chokladsemlor är nästan mer mums.

    annars är budapestbakelser mycket gott (även om det lätt blir förmycket grädde). Sarah Bernad och biskiver är också mycket gott.

    Vad det gäller kakor är biscotti (saffran och vanliga), bondkakor, kolasnittar och chokladsnittar beroendeframkallande... (L)

  • Bonnyem 15 oktober 2008

    Skrivet av annaviola den 22 feb 2008

    Mina favoritkakor är halländska snöbollar som min mamma alltid bakar dem(L)





    Har du receptet?
    Letat på nätet utan att finna det...

  • boz1965 15 oktober 2008

    Budapestlängd och princessbakelse. Fast... En helt vanlig chokladbiskvi med smörkräm i går heller inte av för hackor.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.