Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Enkla kakor

  • Ergilwen 10 januari 2009

    Någon som har något bra recept på enklare kakor, såväl hårda som mjuka? Ska ha fest för sambon idag, har gjort lite småkakor och ska göra sockerkaksbakelser och kladdkaka.

    Är det någon som har något bra recept, som bara innehåller sånt som man har hemma? Mjöl, smör, socker, ägg, kakao, sirap, vaniljsocker, bakpulver, ev mandel, etc?

  • MammaIrene 10 januari 2009

    Hej, du bör kolla in denna matklubbmedlems recept, det är helt ofattbart så många sanslöst goda kakrecept hon har,,,jag lovar , du blir inte besviken!!!!(Y)(Y)(Y)

    Bodil56

    Mvh Irene

  • Eery 10 januari 2009

    kolakakor!
    kolakakor

    kokostoppar
    Kokostoppar

    hallonsnitt
    Hallonsnitt

    snabba goda lätta småkakor

    en "skuren kaka" som är livsfarligt goda är
    Fudgekaka
    jag brukar strö över lite kokos och servera dom som småkakor

  • LEDIVO 10 januari 2009

    Tittade igenom vad jag hade och hoppas något av recepten kan vara till användning för dig.
    Kan nämna att denna sockerkaka slår alla i smak om du frågar mig och den innehåller ändå förhållandevis lite fett.
    Sockerkaka a la Inga J
    Nötformar
    Dawns Brownies
    Finska pinnar med mandelmassa

  • Roggan 10 januari 2009

    Här är ett recept på en mjuk kaka som går mycket snabbt att göra och är supergod. Det går att variera i det oändliga Man kan t.ex. ta strössel istället för kokos om man föredrar det, eller riva ner lite apelsinskal i smeten eller... ja nästan vad som helst!
    Lycka till!
    Snabba långpannekakan

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.