Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hållbara tårtor

  • Kluri 25 maj 2009

    Jag ska göra tårtor till en studentbjudning och de kommer då att stå framme och utomhus under en längre tid. Kanske inte gräddtårtor är det bästa... men vad tror ni om moussetårtor, är de hållbarare?

  • gimmiahug 25 maj 2009

    Hmmmm..... om du har ägg i moussen ska de kanske inte stå framme någon längre tid; går det inte att ha tårtor i kylen och ta fram efter hand? Om kylen är reserverad för annan mat kanske du kan göra tårtor som ska frysas och serveras halvtinade/kalla? De tinar ju fort och håller kylan lite längre.

    Ett tips för mat som ska stå framme ett tag är att lägga kylklampar under serveringsfaten!

  • alvig 25 maj 2009

    Hej!
    Den här tårtan går jättebra att göra i förväg och går bra att frysa inHennike Hammars godistårta.
    Man kan garnera med en klick grädde och t.ex en vinruva på varje bit. Eller ha grädden i skål och ta fram mer när det behövs fyllas på.:)

  • Disen 25 maj 2009

    Denna tårtan är helt suverän och god. Hade den på min grabbs student och det var bara att plocka fram efter hand och tina. (Y) :p
    Chokladtårta
    (Y)

  • gunnarstorp 25 maj 2009

    hur många bitar blir det på choklad tårtan

  • Disen 26 maj 2009

    Skrivet av gunnarstorp den 25 maj 2009

    hur många bitar blir det på choklad tårtan


    Ungefär 10 bitar. Den är rätt så mäktig så det är inga stora bitar man tar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.