Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp med äggulorna tack;)

  • Kladdkakan95 25 april 2010

    Hej!
    Igår gjorde jag en budapestrulle, och först blev den misslyckad när jag råka ha lite äggula i vitan och fick inte upp den. Sen gjorde jag en ny sats och den blev riktigt lyckad. Men eftersom det gick fel så står det ett glas med 11 äggulor i kylen!!
    Så nu undrar jag om ni har nårecept på någon god kaka eller liknande, med inte hela ägg utan bara gulan? Gärna med kokosflingor, och ganska lättgjord.
    Tack;)

  • segerwitch 25 april 2010

    :)Hej!
    Jag hittade de här recepten.(Y)
    Romrussinparfait med spettekaka
    Spettekaka

  • jimboz 25 april 2010

    Du kan göra glass på dom .....
    Prova med..... Vaniljglass de luxe
    http://glassbloggen.blogg.se/

    Du kan också göra en härlig lakritsglass med detta recept..
    Friterad ananas med lakritsglass

    Smaklig Gula :)

  • idea_ 25 april 2010

    Finns många saker att göra med äggula, fick man lära sig i en annan tråd där någon ville göra av med en dunk med äggula. Finns en sockerkaka som heter guldkaka som man bakar på enbart gulor. Om du gillar att finlira i köket kanske du kan slå din egen majonäs eller göra din egen beanäs? Annars föreslår jag en titt på den andra tråden för många trevliga tips.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.