Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag vill baka!!

  • festmaten 14 juli 2008

    :p:p
    Snacka om "svengelska"!!!

    Tänk så kul det kan bli att baka! För att fortsätta på tråden "jag vill baka" så måste ni prova den här också(Y)

  • irrevirre 14 juli 2008

    Haahahaa ..... tack för skrattet! Jätteroligt ..... men undrar om receptet blir godkänt.
    kanske om godkänaren tar sig en smakbit (urschäckta smak-klunk menar jag)

  • nettans 15 juli 2008

    Tror att All purpose flour är att mjölet redan innehåller typ bakpulver...


    quote]Skrivet av mama97mia den 14 maj 2008

    Funderade på vad All purpose flour är, allrengöringsmjöl var ju en rolig översättning...

  • Razzel 15 juli 2008

    :p
    Hej Kalasmad.jag får tacka dej för receptet. Den här kakan måste jag pröva någon gång :p

  • Maripoosa 24 juli 2008

    Jag bakar denna precis nu! Den står i ugnen på sina första 40 (-50) minuter och jag är förvänansfull :) Bara efter at ha smakat smeten smälte jag :p
    Jag ska bjuda på den i morgon till mitt mindre födelsedagsfirande med sambon. Berättar sen hur det blev!

  • TweetyPie 24 juli 2008

    All purpose flour är vetemjöl med kornmjöl iblandat för den som ville veta:)

  • Maripoosa 24 juli 2008

    men visst måste vetemjöl fungera lika bra?

  • Maripoosa 27 juli 2008

    Nu har vi smakat och den var god! Men inte alls så god som jag föreställde mig. En vanlig cheesecake slår nog den här :) Men skojigt med variation.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.