Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Naturgodis

  • Daliaflicka 26 januari 2009

    Skrivet av saarrraa den 24 jan 2009

    Luuugna er nu , det är absolut inte värre än vanligt godis , äter du vanligt godis får du ingen näring alls ,
    men aturgodis får du i dej , näring , nyttiga fetter , så de är bättre så sätt:)


    Precis.
    Kalorimässigt är det ingen större skillnad, möjligen är naturgodis energirikare eftersom det oftast har fetare ingredienser såsom nötter, choklad och kokos. Men i vanligt godis är å andra sidan i stort sett bara socker, glykossirap, färgämnen och konserveringsmedel. Tror man bör ta näringsvärdet med i beräkningen och inte bara kalorierna. Men mycket energi och en hel del socker är det väl hursomhelst och ingetdera bör väl ätas varje dag. Så ska du unna dig godis någon dag tycker jag att du ska ta det du tycker bäst om... Man kan äta allt, men inte alltid, som Stephan Rössner sa (Y)

  • lillawe 26 januari 2009

    man kan göra eget naturgodisoch då blir det mindre sött!! Te. torkade äppelringar doppade i lite mörk choklad, torkade banan skivor eller torkade bär. jag använder mig av min "torkolle" eller så kan man torka i ugnen skulle jag tro.:p(Y)

  • Ketronya 26 januari 2009

    Skrivet av lillawe den 26 jan 2009

    man kan göra eget naturgodisoch då blir det mindre sött!! Te. torkade äppelringar doppade i lite mörk choklad, torkade banan skivor eller torkade bär. jag använder mig av min "torkolle" eller så kan man torka i ugnen skulle jag tro.:p(Y)


    Var kan man köpa en "torkolle"? Är de dyra?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.