Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Påskgodis

  • anluk 12 mars 2008

    Till jul är vi många som gör eget julgodis, men hur är det till påsk. Gör ni eget påskgodis??

  • Lena 12 mars 2008

    Nej jag brukar köpa godiset då. Kanske är man bekväm eller dålig fantasi

  • MammaModesty 12 mars 2008

    jag köper också godiset till påsk...

    pyssel till jul o påsken är man mer lat... haha.

  • guacamole 12 mars 2008

    Jag har aldrig gjort paskgodis, inte heller som barn gjorde vi nagot paskgodis hemma. Allt krutet lades pa julen....

    Men pasken ar anda full av godis och choklad!(H)

  • Okänd 12 mars 2008

    Nix,handlar allt påskgodis.Tjuvstartade redan idag för Ica hade fått hem dragèägg,nougatägg,mm.
    Hua vad jag har mumsat.

  • birgit4 12 mars 2008

    nepp, jag köper allt godis för påsken , men till julen görs det desto mer av den sorten,:)

  • farmoringer 12 mars 2008

    Köper godis..Mandelägg är mums för mig....Men det finns så många andra sorters påskägg till som är jättegoda..

  • Hjotrongull 12 mars 2008

    Nix!!:D Här köps allt påskgodis i affären....

  • monac 12 mars 2008

    gjorde förra året med vitchoklad....tror jag lägger in det som ett recept...inget krångel & bara "dröm-gott"....
    risken är när man köper godis till/för "barnen & påskkärringarna" -att det hamnar i min egen mun det mesta,vet jag av tidigare erfarenhet:D

  • marille 18 mars 2008

    Köper men har faktist gjort små kycklingar i gul marsipan en påsk!

  • monac 18 mars 2008

    Skrivet av monacamilla den 12 mar 2008

    gjorde förra året med vitchoklad....tror jag lägger in det som ett recept...inget krångel & bara "dröm-gott"....
    risken är när man köper godis till/för "barnen & påskkärringarna" -att det hamnar i min egen mun det mesta,vet jag av tidigare erfarenhet:D


    Finns nu under mina recept...vitchoklad bräck,:D

  • enAnnan 18 mars 2008

    Inte nu längre.
    Men när barnen var små gjordes det små kycklingar i marsipan.
    :)
    trots att ingen av oss äter marsipan...

  • matvraket 18 mars 2008

    Nä, till påsk finns det ju så mycket gott godis i affärerna. Dragéägg, mumma! Det bästa godiset som finns. Synd bara att det är så säsongsbaserat.

  • Billemala 20 mars 2008

    till julen gör jag lite godis men inte till påsken (aldrig got) jag har jätte dålig fantasi på (påsken gälafal).

  • Aron 20 mars 2008

    Inget hemgjort godis till påsk:o

  • hansdotter 20 mars 2008

    Nix, finns som sagt i affären(Y)
    Till jul gör jag godis, dofterna hör liksom hemma då!

  • monel 20 mars 2008

    När barnen var små gjorde vi alltid marsipanfigurer både till jul och påsk, men i påskäggen ska det vara smågodis.

  • markus 21 mars 2008

    Utnyttjar även jag karamellkungens spetskompetens...

  • zonale 21 mars 2008

    Har gjort små runda tryfflar med vuxensmak och köpt smågodis åt barnen:)
    .

  • gittan47 21 mars 2008

    Har inte köpt något godis äter blandade nötter med torkat frukt i
    det är smasken.(Y)(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.