Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Semla premiär

  • MammaModesty 16 januari 2008

    Skrivet av Amika den 15 jan 2008

    Jag äter inte semlor... Hua. *Skrattar* Men det får man väl nästan inte säga i sverige där semlan är nästintill helig? :D


    äter inte heller semlor... o man få säga... men inte så högt :p

  • FrokenLindgren 29 januari 2008

    Åt en för någon vecka sedan och den var så färsk så brödet typ smälte i munnen på mig! :p Tyvärr var det lite väl mycket mandelmassa för min smak men den gick allt ner. Snart dags för repris..(Y) Älskar semlor!

  • Hjotrongull 29 januari 2008

    Jag gillar heller inte semla...hellre en slät bulle utan grädde:p Håller med om att semlan är helig för många...och det får den gärna vara...:D

  • 29 januari 2008

    när är semledagen?

  • pingu 30 januari 2008

    Älskar semlor! Har som tradition att bjuda vännerna på semlefrossa runt "fettisdagen". Då frossar vi jädrar i hembakta semlor (använder alltid receptet ur Sju sorters kakor). I år ska jag dessutom baka två semletårtor som maken ska ta med till jobbet.

    Men tjyvstartar gör jag sällan. Tycker det blir lite extra festligt att vänta in rättan tid:)

    Och äter, det gör vi rakt upp och ned med kniv och gaffel. Ingen mjölk här inte.

  • sophie_hu 30 januari 2008

    vi ska äta semlor i dag. jag har bakat och ska göra mandelmassa. den är jätte god!

  • lisa_s 30 januari 2008

    Har bakat släta bullar ikväll,men inte gjort semlor ännu!det blir nog imorgon.
    Kolla gärna in mitt kanonbra recept på släta bullar.Garanterat kladdfri deg!:D

  • farmoringer 30 januari 2008

    Själva fettisdagen är tisdagen den 5 februari....
    då ska det serveras bruna bönor som traditionen kräver och efter det hetvägg...

  • innebandy_tjejen 6 februari 2008

    Jag har ätit en semla!! Jag äter semla varje gång det är fettis dag!!hihi:D:D:D

  • Okänd 6 februari 2008

    Jag har ätit 2 stycken hitills och antagligen de enda i år.Har stilla mitt sug.

  • epi 6 februari 2008

    :) I går baka jag 200 semlor:D
    Det är skojigt att se hur en dag då det är bestämt är semeldagen kan göra så mycket i en butik. Men det var jätte kul.
    Så nu har jag fått vana på att klippa bulle fylla med mandelmassa och spritsa lagom med grädde.

    Om jag får bestämma så ska den vara i en djup talrik med varm mjölk och kanel. Brukar kosta på mig en om året. Tål inte mjölk(N)

    Mara

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.