Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta till påsk

  • frokenviol 23 mars 2013

    Funderar på att göra en tårta till påsk, men vet inte riktigt vad jag ska göra för någon {question}Vad har du tänkt dig för påsktårta?

  • LenaBE1 23 mars 2013

    Jag funderar också på om jag ska ha tårta i påsk och i så fall vilken sort så jag har inget förslag att komma med tyvärr. Men när jag loggade in här på MK i dag så fick jag syn på en jättefin påsktårta, så söt! {beauty}
    Påsktårta

  • LEDIVO 23 mars 2013

    Gör en gul version av Prinsesstårta
    Prinsesstårta
    Marsipan

  • mrsjenny 23 mars 2013

    Jag funderar på att göra en Pavlova med gula frukter på, typ mango, konserverad persika och passionsfrukt. Snabbt, enkelt och gott.

  • annapatrik 23 mars 2013

    Jag funderar på att prova att göra en frusen cheescake smaksatt med mango, tänkte servera med lättvispad grädde och små bitar av ananas och kiwi vid sidan om.

  • LenaBE1 25 mars 2013

    Jag funderar på att göra denna tårta {lashes}
    Marängtårta med citrongrädde och kiwi

  • Lomlom 26 mars 2013

    Jag tänkte mig en tårta/kaka med choklad och lemoncurd. Har dock inte klurat ut hur jag ska göra än {giggle} Men något kommer jag nog på.

  • anderssonann 26 mars 2013

    Åh, om du löser receptet på Lemoncurd och chokladtårtan där, snälla, snälla, kan jag få det. Är inne på samma spår och har inte lyckats hitta något bra. :)

  • kekke46 26 mars 2013

    Jag skall pröva att göra en fryst cheescake till påsk.
    Den här verkar enkel att göra. Glad Påsk!

    Fryst cheesecake

  • kattakratta 26 mars 2013

    Angående lemoncurd... Det är både lätt och gott att göra egen, den blir så mycket godare än den köpta. Mitt recept är:
    3 citroner, saften av alla, raspet från en
    3 ägg
    300 g socker ( eller 3 dl ifall citronerna är av det sötare slaget)

    Blanda all i en gryta. Sjud på medelvärme, vispa hela tiden. När krämen tjocknar, ta av från plattan och vispa ner 150 g smör. Häll upp i burk och ställ i kylen, den håller åtminstone en vecka.

  • Lomlom 27 mars 2013

    Skrivet av anderssonann den 26 mar 2013

    Åh, om du löser receptet på Lemoncurd och chokladtårtan där, snälla, snälla, kan jag få det. Är inne på samma spår och har inte lyckats hitta något bra. :)


    Jag har inte hittat något bra recept alls, det jag ser framför mig är en lite kladdig, mörk kaka. Den är inte så hög och ovanpå den vanlig lemoncurd. Man skulle säkert kunna experimentera fram något, men jag har fått en annan idé nu istället. Jag ska göra kycklingar till var och en runt bordet på påskmiddagen.

    Det jag tänkte då är att göra citronmuffins fyllda med lemoncurd, en väldigt lätt glasyr/frosting ovanpå. Och som dekoration, ögon bestående av delade kakor med fyllning, på det en nonstop som pupill och till sist en nonstop som näbb. :D

  • Forsen 27 mars 2013

    Här blir det en gräddad cheesecake smaksatt med lemoncurd. Som garnering ska jag testa att göra ett "fågelbo" av chokladdoppade saltapinnar, sedan låta boet stelna innan det läggs på tårtan och till sist fylla boet med små fina godisägg. Såg det i en matblogg förra påsken men nu kommer jag inte ihåg var........så det blir till att exprimentera :)

  • Lilljeppe 27 mars 2013

    Påskmoussetårta denna var väldigt uppskattad för några år sedan. Har haft önskan om den varje år, så i år har jag lovat att göra den igen (Y)

  • flabban 28 mars 2013

    Jag ska göra "påsktårta med punsch" som fanns på Maud´s påskbuffé på TV. Jag kommer att garnera den med marsipankycklingar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.