Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på bra fikagott i frysen, att ta fram vid oväntat besök?

  • The_mama97mia 13 juni 2011

    http://www.dansukker.com/se/Recept/Godis/Frasgodis.aspx

    såna här choklad-cornflakesgodisar är ju smaskens, ngn som vet om det går bra att frysa?

  • Metbacksfru 13 juni 2011

    Japp Frasgodisarna går att frysa - jag gör en annan variant av såna som det är bl a en burk jordnötssmör i och så med smält choklad ovanpå istället. Mumsiga som bara den är dom iaf! {dance}

  • Metbacksfru 13 juni 2011

    De jag gör kallas förresten för snickerskakor - ett liknande recept som mitt finns här Kiinas snickerskakor :)

  • The_mama97mia 13 juni 2011

    hihi, tack för det tipset! sparat!
    Jag hade ingen kokos hemma men hade i en dl jordnötter! Jag gillar jordnötter och choklad.
    Nu står dom i kylen, ska frysa i lämplig burk sen!

  • Mikaela1985 28 juni 2011

    Småkakor, som Drömmar (vanliga, kokos, choklad) och Makalösa. Nougatkakor är bra at ha i frysen också :)

  • MosterNettan 29 juni 2011

    Skrivet av sim2fil den 10 jun 2011

    Om du vill ha något riktigt chokladigt och dessutom med tryffel skulle jag satsa på denna! Jag har gjort den både som vanligt i en springform och sedan skurit smala tårtbitar och frusit in samt i fyrkantig form och skurit små rutor av och frysit in. Tinar på en kort stund och är syndigt gott och dessutom lättbakat :)) Tryffeltoppad kladdkaka


    Den här snor jag på direkten!!! (Y)

  • kekke46 29 juni 2011

    Goda och saftiga. Bra med långpannekakor det blir många.



    Fruktsnittar i långpannan

  • welma 29 juni 2011

    Leila Lindolms Franska Royalepajer, går att frysa ogräddade o sen grädda direkt från frysen medan man väntar på att kaffet ska rinna ner (H) Finns grundrecept på Fransk Royalpaj här på MK. Variera med olika slags frukt eller bär.
    Muffins, Kolasnittar, Kärleksmums och rulltårta är också gott. Ha en trevlig sommar!

  • The_mama97mia 29 juni 2011

    Såg ett recept idag i nya Året Runt, som hette Fudgie - såg helt oemotståndligt ut! En botten av mörk kladdkaka, toppad med mjuk fudge.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.