Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad ska jag baka?

  • krisse 15 oktober 2010

    Hej!
    Idag fick jag 10 ägg av min sambos mormor, hennes egna tuppar hade värpt dom och jag känner att jag skulle vilja baka nåt roligt med dom.
    Nån som har nåt förslag på vad?

  • AnneNi 15 oktober 2010

    Du vet att det är hönorna som värper äggen va? ;)
    Du kan baka kladdmuffins, sockerkaka, tigerkaka, mjuk chokladkaka. Eller maränger och äggulemaränger. Dessa recept är bara att söka på så får du upp recept!
    Lycka till och hoppas det blir många goda kakor!

  • Vetebullen 16 oktober 2010

    Här kommer 2 enkla men goda recept som du kan pröva {cute}

    Brorsans morotskaka

    3 minuters kaka

    Lycka till! (Y)

  • krisse 16 oktober 2010

    Haha ja jag vet att hönorna värper, jag var nog lite trött igår när jag skrev det{curl-lip}
    maränger var en bra ide och 3 minuterskakan lät rolig:)
    tack för tipsen! ska fråga sambon vad han är sugen på:)

  • LEDIVO 16 oktober 2010

    Ett tips till.
    Sockerkaka a la Inga J

  • Marre73 16 oktober 2010

    Otroliga äppelrutor, går snabbt att göra och 5 ägg går åt

  • 7201 16 oktober 2010

    (Y) Koka tre av äggen ikväll och blanda ihop denna goda sås till Lax imorgon.......
    Eller måste du BAKA upp äggen {question}{question}
    Godaste romsåsen till fisk eller bakad potatis
    Lycka till !!!!!

  • Mistys 17 oktober 2010

    Sockerkaka från 1800-talet

    Detta recept är helt fantastiskt. Man misslyckas aldrig med denna sockerkaka, den sjunker aldrig ihop och blir aldrig kladdig. Hemligheten är att den inte innehåller smör som ju gärna tynger kakan lite. Mindre kcal blir det ju också utan smöret, så man kan gott unna sig två bitar;)

    Gör den som du vill. Med äppelbitar, kanel och socker på toppen. Med päron klyftor, kanel, ingefära och socker på toppen. Med hackade chokladbitar i eller som botten till en långpannekaka med någon god glasyr på. Fantasin sätter gränsen här för detta basrecept!

  • krisse 17 oktober 2010

    Skrivet av 7201 den 16 okt 2010

    (Y) Koka tre av äggen ikväll och blanda ihop denna goda sås till Lax imorgon.......
    Eller måste du BAKA upp äggen {question}{question}
    Godaste romsåsen till fisk eller bakad potatis
    Lycka till !!!!!


    Ja jag är inte så förtjust i ägg att bara äta, så därför vill jag baka något:)

    Jag ha bakat några maränger än iallafall men jag måste nog baka nåt mer också:)

  • idea_ 17 oktober 2010

    Tur att du inte nappat på 7201:ans recept då man inte ska koka pinfärska ägg. Ägg ska ha legat till sig en vecka eller mer om de ska stelna ordentligt när man kokar dem. Däremot blir det otroligt fluffiga kakor, detta enligt en bekant som haft hönor i många år.

  • [email protected] 22 mars 2013

    {messed}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.