Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Födelsedagstårta, förslag?

  • sofiah 5 mars 2008

    Hej! Jag behöver ett recept på en kanongod födelsedagstårta som ser super läcker ut. Någon med ett förslag?:)

  • anluk 6 mars 2008

    Har frusen marängtårta bland mina recept som i och för sig inte ser läcker ut men är kanongod. Hade den själv i lördags när vi hade födelsedagskalas för dottern och alla ville ha recept. Succe!!

  • marinkovic 6 mars 2008

    (Y)
    Budapest tårtan som jag hittade på denna sida,skriven av "matklubben.se" den är SÅ GOD.
    Men inget för dem med allergi,då det är nötter i.

    Jag brukar oxå göra 2 långpanne bottnar,skär sedan ut önskad modell,pirat,blomma tex.
    När vår son fyllde 1 år,köpte jag 2 pkt tårtbottnar,den första läggs på tårtfat,den andra skar jag på båda sidorna så att den fick modell rosett.Denna la jag under den runda tårtan & de delar jag skurit bort blev 2 öron,vips så blev det en kanintårta.Fyllning sylt,grädde,banan,vanilkräm mm
    Hoppas ni fattade !

  • ikah 6 mars 2008

    Daimtårta8544/Daimtårta

    Är jättegod(L)

  • lennali 6 mars 2008

    Hej sofiah
    Här kommer mitt förslag:

    Ljus tårtbotten

    Ett jättebra recept till egen tårtbotten, hög och fin. Delas i tre bottnar.
    Senast jag gjorde den satt jag på första botten, vispad grädde blandat med hallon (lite socker på hallonen) en rosa och läcker fyllning. På andra botten rörde jag ihop ett paket Ekströms "chokladmousse med crisp" och fyllde på andra botten, man måste vara lite lat ibland och ta lite genvägar :p och på topp locket vispade jag grädde och dekorerade. Gästerna åt och inte en smula blev kvar.
    Lycka till/Lena

  • Lilljeppe 6 mars 2008

    Denna tårta var riktigt uppskattad när jag bjöd på den. Man kan ju enkelt köpa tårtbotten om man vill ha det ännu enklare. Alla trodde den var köpt på bageri.:D

    Tårta

  • Tiadina 6 mars 2008

    Hej! Jag rekommenderar hallonglasstårta recept av gunma här på matklubben. Den både är och ser superläcker ut, Dessutom enkel att göra. Jag hade den på vårt förra kalas. (Y)

  • Jarmstad 6 mars 2008

    Hej, min favorit är en frukttårta på mandelbotten. Blanda lika mycket mandelmassa per hekto som antal ägg. Du kan med fördel pressa lite limesaft i. Häll ut smeten på ett smörpapper på en långpanna. Grädda den i 225 grader. Du ser när den börjar ta lite färg. Låt svalna av. Garnera med grädde och frukt enligt smak. Riv limeskal över och eventuellt några citronmelissblad.

    Resultatet är en platt men vacker tårta som ALLA gillar.

  • Ketronya 6 mars 2008

    Jag brukar göra den här och den är verkligen underbar om man gillar choklad :D

    Tårta Black and White

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.