Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

glutenfri god mat till 10 pers?

  • slarvan 30 augusti 2010

    Skulle vilja ha tips på nån gott recept som helst ska vara glutenfritt åxå. Gärna med kyckling, inget komplicerat och det ska lätt kunna lagas till 10 - 12 pers...

  • Shoutoutloud 30 augusti 2010

    Kycklinggratäng med dijonsenap och basilikadetta är mitt absoluta favoritrecept med kyckling. dubbla bara receptet och kör i stor långpanna i ugnen. fritt från gluten. servera med ris, olika sallader eller potatis.

  • boz1965 30 augusti 2010

    Den här är busenkel att göra och brukar göra succé.
    Red av med Maizena istället för vetemjöl så blir den glutenfri:

    Korv à-la Forsell

  • slarvan 31 augusti 2010

    kycklingen lät god....Falukorven lät åxå god, men kanske inte som bjudrätt en helg. Men helt klart att jag sparar receptet :)

    Men jag tar gärna emot fler recept....kan vara kul att ha lite att välja på.

  • elleave 31 augusti 2010

    Varför inte bara göra kycklingfilé, kanske lindad med bacon och potatisgratäng :)

  • busan37 1 september 2010

    Jag har en del glutenfria recept i min kokbok. Kolla gärna

  • NicolinaZ 1 september 2010

    Det finns ju mängder med recept som är glutenfria, tänk på alla lyxiga risotton, bakade potatisar med härliga tillbehör, gratänger osv...
    Men jag kom att tänka på att korv, det innehåller ju nog rätt ofta mjöl. Gör inte falukorv det Boz?

  • Josses 1 september 2010

    Skrivet av NicolinaZ den 1 sep 2010


    Men jag kom att tänka på att korv, det innehåller ju nog rätt ofta mjöl. Gör inte falukorv det Boz?
    Det finns korvar som är utan både gluten och laktos. Man får läsa innehållsförteckningen.

  • The_mama97mia 1 september 2010

    Herrgårdskyckling á la Husse

    min variant av kyckling i ugn, påminner om receptet ovan i tråden.

  • slarvan 1 september 2010

    Tack snälla ni....nu har jag lite att välja på :)

  • Shoutoutloud 2 september 2010

    falukorv iaf äkta falukorv innehåller inte vetemjöl. och nuförtiden innehåller nästan all korv potatismjöl istället för vetemjöl. men köpes köttbullar är det nästan bara mamma scans som inte innehåller vetemjöl..

  • mariiia85 2 september 2010

    Min sambo som är glutenallergiker brukar göra en kanongod kycklinggratäng!
    Har inga direkta mått, men rensa en grillad kyckling (funkar även med bitar av kyckling- eller fläskfilé). Koka glutenfri tagliatelle, rör ner pressad vitlök i den. Blanda köttet och pastan i en ugnsform. Rör ihop matlagningsgrädde och mosad ädelost och häll i ugnsformen. In i ugnen på ca 200 grader tills den börjar se klar ut. Supersmarrigt! :)

    (2 former räcker till 8-10 pers, broende på hur hungrig man är).

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.