Skulle vilja ha tips på nån gott recept som helst ska vara glutenfritt åxå. Gärna med kyckling, inget komplicerat och det ska lätt kunna lagas till 10 - 12 pers...
Shoutoutloud30 augusti 2010
Kycklinggratäng med dijonsenap och basilikadetta är mitt absoluta favoritrecept med kyckling. dubbla bara receptet och kör i stor långpanna i ugnen. fritt från gluten. servera med ris, olika sallader eller potatis.
boz196530 augusti 2010
Den här är busenkel att göra och brukar göra succé.
Red av med Maizena istället för vetemjöl så blir den glutenfri:
kycklingen lät god....Falukorven lät åxå god, men kanske inte som bjudrätt en helg. Men helt klart att jag sparar receptet :)
Men jag tar gärna emot fler recept....kan vara kul att ha lite att välja på.
elleave31 augusti 2010
Varför inte bara göra kycklingfilé, kanske lindad med bacon och potatisgratäng :)
busan371 september 2010
Jag har en del glutenfria recept i min kokbok. Kolla gärna
NicolinaZ1 september 2010
Det finns ju mängder med recept som är glutenfria, tänk på alla lyxiga risotton, bakade potatisar med härliga tillbehör, gratänger osv...
Men jag kom att tänka på att korv, det innehåller ju nog rätt ofta mjöl. Gör inte falukorv det Boz?
Josses1 september 2010
Skrivet av NicolinaZ den 1 sep 2010
Men jag kom att tänka på att korv, det innehåller ju nog rätt ofta mjöl. Gör inte falukorv det Boz?
Det finns korvar som är utan både gluten och laktos. Man får läsa innehållsförteckningen.
min variant av kyckling i ugn, påminner om receptet ovan i tråden.
slarvan1 september 2010
Tack snälla ni....nu har jag lite att välja på :)
Shoutoutloud2 september 2010
falukorv iaf äkta falukorv innehåller inte vetemjöl. och nuförtiden innehåller nästan all korv potatismjöl istället för vetemjöl. men köpes köttbullar är det nästan bara mamma scans som inte innehåller vetemjöl..
mariiia852 september 2010
Min sambo som är glutenallergiker brukar göra en kanongod kycklinggratäng!
Har inga direkta mått, men rensa en grillad kyckling (funkar även med bitar av kyckling- eller fläskfilé). Koka glutenfri tagliatelle, rör ner pressad vitlök i den. Blanda köttet och pastan i en ugnsform. Rör ihop matlagningsgrädde och mosad ädelost och häll i ugnsformen. In i ugnen på ca 200 grader tills den börjar se klar ut. Supersmarrigt! :)
(2 former räcker till 8-10 pers, broende på hur hungrig man är).
Skulle vilja ha tips på nån gott recept som helst ska vara glutenfritt åxå. Gärna med kyckling, inget komplicerat och det ska lätt kunna lagas till 10 - 12 pers...
Kycklinggratäng med dijonsenap och basilikadetta är mitt absoluta favoritrecept med kyckling. dubbla bara receptet och kör i stor långpanna i ugnen. fritt från gluten. servera med ris, olika sallader eller potatis.
Den här är busenkel att göra och brukar göra succé.
Red av med Maizena istället för vetemjöl så blir den glutenfri:
Korv à-la Forsell
kycklingen lät god....Falukorven lät åxå god, men kanske inte som bjudrätt en helg. Men helt klart att jag sparar receptet :)
Men jag tar gärna emot fler recept....kan vara kul att ha lite att välja på.
Varför inte bara göra kycklingfilé, kanske lindad med bacon och potatisgratäng :)
Jag har en del glutenfria recept i min kokbok. Kolla gärna
Det finns ju mängder med recept som är glutenfria, tänk på alla lyxiga risotton, bakade potatisar med härliga tillbehör, gratänger osv...
Herrgårdskyckling á la Husse
min variant av kyckling i ugn, påminner om receptet ovan i tråden.
Tack snälla ni....nu har jag lite att välja på :)
falukorv iaf äkta falukorv innehåller inte vetemjöl. och nuförtiden innehåller nästan all korv potatismjöl istället för vetemjöl. men köpes köttbullar är det nästan bara mamma scans som inte innehåller vetemjöl..
Min sambo som är glutenallergiker brukar göra en kanongod kycklinggratäng!
Har inga direkta mått, men rensa en grillad kyckling (funkar även med bitar av kyckling- eller fläskfilé). Koka glutenfri tagliatelle, rör ner pressad vitlök i den. Blanda köttet och pastan i en ugnsform. Rör ihop matlagningsgrädde och mosad ädelost och häll i ugnsformen. In i ugnen på ca 200 grader tills den börjar se klar ut. Supersmarrigt! :)
(2 former räcker till 8-10 pers, broende på hur hungrig man är).