Jag fyller snart 40 och har bjudit in 35 pers till fest, men har ingen aning om vad jag ska bjuda på.
Vi ska va i en lokal med mycket lite kök och har funderat på nån gryta, lätt att ta med i stor kastrull.
Är det någon som har bra tips?
Svesse608 februari 2009
Då tycker jag du ska göra Kreolsk söndagsgryta med ris till, den är lätt att göra och supergod! Går utmärkt att göra dagen före, blir bara godare...(Y)
Jag gjorde den till min mans 40-årskalas för några år sedan. Vi var ca 25 personer och den blev mycket uppskattad. Sök under "recept" ,det finns säkert någon som lagt in den.
Lycka till!
Eva
The_mama97mia8 februari 2009
Älgskav..... Eller ngn boeuf Bourgignon (eller hur det stavas). Du kan ju servera med ris till, det kan du koka i stora mängder i ugn har jag sett tips om.
Annars är ju de där dubbelmarinerade filévarianterna rätt bra, går att förbereda o servera både ljummet, varmt eller kallt.
The_mama97mia8 februari 2009
Ja den kreolska grytan är ju toppen! Bra tips evaste.
anluk8 februari 2009
Denna har vi haft på stora tillställningar. Kanongod och enkel att göra.
majamia8 februari 2009
Hej
Här kommer två tips från mig på goda grytor. Heta grytan är verkligen toppen när man är många.
Lycka till med festen! :D
Då tycker jag du ska göra Kreolsk söndagsgryta med ris till, den är lätt att göra och supergod! Går utmärkt att göra dagen före, blir bara godare...(Y)
Jag gjorde den till min mans 40-årskalas för några år sedan. Vi var ca 25 personer och den blev mycket uppskattad. Sök under "recept" ,det finns säkert någon som lagt in den.
Lycka till!
Eva
Hej!
Jag är också en blivande 40-åring och tyckte att kreolsk söndagsgryta lät spännande, men jag hittar inget som heter just det här på Matklubben. Däremot finns det recept på kreolsk gryta..är det samma som du menar?
MVH/Anna
ingela_k16 februari 2009
Tack för alla fina tips:D! Det blir en Kreolsk gryta.
Jag fyller snart 40 och har bjudit in 35 pers till fest, men har ingen aning om vad jag ska bjuda på.
Vi ska va i en lokal med mycket lite kök och har funderat på nån gryta, lätt att ta med i stor kastrull.
Är det någon som har bra tips?
Lycka till!
Eva
Älgskav..... Eller ngn boeuf Bourgignon (eller hur det stavas). Du kan ju servera med ris till, det kan du koka i stora mängder i ugn har jag sett tips om.
Annars är ju de där dubbelmarinerade filévarianterna rätt bra, går att förbereda o servera både ljummet, varmt eller kallt.
Ja den kreolska grytan är ju toppen! Bra tips evaste.
Denna har vi haft på stora tillställningar. Kanongod och enkel att göra.
Hej
Här kommer två tips från mig på goda grytor. Heta grytan är verkligen toppen när man är många.
Lycka till med festen! :D
Heta grytan
Rödvinsgryta med kompott
Hej här får du ett tips av mig. Man kan dubblera receptet.
Den här soppan är så god. Lycka tillRos-Maries Laxsoppa
Mitt förslag är:
Original roofer chili
Kom ihåg att mängden kryddor bara är en fingervisning så smaka av efter eget tycke!:)
En Biff Stroganoff är ju riktigt gott. Det finns flera recept inlagda. Lycka till!
Här är några av mina förslag
Fläskfilégryta à la Nettan
Fläskfilégryta á la Nettan (mager)
Kycklingfilé med ädelost
Kycklinggryta på mitt sätt
Grattis!
Lycka till!
Eva
Hej!
Jag är också en blivande 40-åring och tyckte att kreolsk söndagsgryta lät spännande, men jag hittar inget som heter just det här på Matklubben. Däremot finns det recept på kreolsk gryta..är det samma som du menar?
MVH/Anna
Tack för alla fina tips:D! Det blir en Kreolsk gryta.