Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gryta till 35 personer.

  • plingela 8 februari 2009

    Jag fyller snart 40 och har bjudit in 35 pers till fest, men har ingen aning om vad jag ska bjuda på.
    Vi ska va i en lokal med mycket lite kök och har funderat på nån gryta, lätt att ta med i stor kastrull.
    Är det någon som har bra tips?

  • Svesse60 8 februari 2009

    Då tycker jag du ska göra Kreolsk söndagsgryta med ris till, den är lätt att göra och supergod! Går utmärkt att göra dagen före, blir bara godare...(Y)
    Jag gjorde den till min mans 40-årskalas för några år sedan. Vi var ca 25 personer och den blev mycket uppskattad. Sök under "recept" ,det finns säkert någon som lagt in den.
    Lycka till!
    Eva

  • The_mama97mia 8 februari 2009

    Älgskav..... Eller ngn boeuf Bourgignon (eller hur det stavas). Du kan ju servera med ris till, det kan du koka i stora mängder i ugn har jag sett tips om.
    Annars är ju de där dubbelmarinerade filévarianterna rätt bra, går att förbereda o servera både ljummet, varmt eller kallt.

  • The_mama97mia 8 februari 2009

    Ja den kreolska grytan är ju toppen! Bra tips evaste.

  • anluk 8 februari 2009

    Denna har vi haft på stora tillställningar. Kanongod och enkel att göra.

  • majamia 8 februari 2009

    Hej
    Här kommer två tips från mig på goda grytor. Heta grytan är verkligen toppen när man är många.
    Lycka till med festen! :D

    Heta grytan

    Rödvinsgryta med kompott

  • barabbas 8 februari 2009

    Hej här får du ett tips av mig. Man kan dubblera receptet.
    Den här soppan är så god. Lycka tillRos-Maries Laxsoppa

  • zonale 8 februari 2009

    Mitt förslag är:
    Original roofer chili
    Kom ihåg att mängden kryddor bara är en fingervisning så smaka av efter eget tycke!:)

  • alvig 8 februari 2009

    En Biff Stroganoff är ju riktigt gott. Det finns flera recept inlagda. Lycka till!

  • Nusse 8 februari 2009

    Skrivet av evaste den 8 feb 2009

    Då tycker jag du ska göra Kreolsk söndagsgryta med ris till, den är lätt att göra och supergod! Går utmärkt att göra dagen före, blir bara godare...(Y)
    Jag gjorde den till min mans 40-årskalas för några år sedan. Vi var ca 25 personer och den blev mycket uppskattad. Sök under "recept" ,det finns säkert någon som lagt in den.
    Lycka till!
    Eva

    Hej!
    Jag är också en blivande 40-åring och tyckte att kreolsk söndagsgryta lät spännande, men jag hittar inget som heter just det här på Matklubben. Däremot finns det recept på kreolsk gryta..är det samma som du menar?
    MVH/Anna

  • ingela_k 16 februari 2009

    Tack för alla fina tips:D! Det blir en Kreolsk gryta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.