Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Vanlig födelsedag"

  • anluk 24 februari 2009

    Pastasallad med kyckling är enkelt och gott. Till kaffet hade jag nog bara valt att bjuda på vanlig rulltårta alt. kanelbullar.

  • lisbethv 24 februari 2009

    Skrivet av Disen den 24 feb 2009

    Tack för tipsen. Fortsätt gärna att ge mig inspiration. :D
    Är det någon som har testat att göra tjälknöl på skinka? och isåfall...är det gott? :o

    Jag har inte gjort det själv men smakat det smakar helt okej(Y)

  • UllaC 24 februari 2009

    En tårta som jag verkligen rekommenderar är följande:
    Maggans tårta
    Den är riktigt smarrig!(Y)

  • LEDIVO 24 februari 2009

    Tårt-tips kommer här. Denna kan du göra dagen innan och är lätt att göra
    Tårta á la Ann-Britt
    Hoppas du får en trevlig fest!

  • lennali 25 februari 2009

    Hej Disen
    Jag gör hellre tjälknöl på skinka än nötkött och tycker det är jättegott. Även gott som pålägg.
    Här kommer receptet:
    Tjälknöl på färsk skinka

  • Kicki8 25 februari 2009

    Ett tips detta blir en matig paj,kan göras dagen före och värmas, tar en stund innan den är genomvarm men fullt möjligt.
    Köttfärspaj med broccoli

    Skrivet av Disen den 24 feb 2009

    Det är min man som fyller år på måndag. Det blir dom "vanliga sörjade " som kommer. Eftersom jag jobbar till 16.00 och dom kommer 18.30 så har jag inte så mycket tid att vifta på.

    Jag vill tacka för alla tips men nu vill min man ha paj...(velepelle)...så nu lutar det mot köttfärspaj.
    Ska leta lite här på MK. Tror inte jag har nått köttfärspajrecept. Fast imon vill han kanske ha nåt annat???? :o:D Hehe

  • LaJefa 25 februari 2009

    Detta gjorde jag igår. Väldigt snabblagat (även billigt) och festligt, blev supergott!!!
    Chicken Tikka Masala på mitt vis!

  • AnneNi 25 februari 2009

    Tacopaj brukar vara väligt gott!
    Själv har jag gjort viktväktarnas vid några tillfällen, vet inte var jag har receptet, men Caroliens tacopaj här på matklubben liknade det...

  • Disen 25 februari 2009

    Tack för alla bra tips. Nu får vi se vad det blir. Ska tänka lite på det över helgen.:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.