Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äckligaste du vet?

  • petra97 12 februari 2012

    Haha surströmming är gott! Iallafall så måste det vara typ.. varm annanas:]

  • petra97 12 februari 2012

    Haha surströmming är ju gott! Iallafall så måste det vara typ.. varm annanas:]

  • svengelsk 12 februari 2012

    Skrivet av ullabrittj den 12 feb 2012

    Pölsa på burk. Man borde inte säga om mat att det är äckligt men det var det!!!
    Jag trodde jag var allätare, men så påminde du mig om den Norrlandspölsa på burk, som jag råkade ut för på en cykelsemester i 1965, en grå sörja med mycket fett i.

  • Sillkalle 12 februari 2012

    Stekt småhaj "Håkärring" (N)det bjöd min kompis Sillstryparn på en dag.{messed}

  • lillawe 12 februari 2012

    (N) Välling... Luktar dåligt och kan ej intas i min mun!

  • DoctorWho 13 februari 2012

    Äggstanning i alla former, jag mår illa av både smaken och konsistensen.

  • odmni 13 februari 2012

    Åt en paj med på tok för mycket mögelost. Smakade som Alvedonpaj. Det var rätt äckligt. Lever är inte heller så kul. Något av det mest otänkbara som jag ännu inte prövat måste vara torskhuvuden. Det låter vidrigt.

  • Ellee 13 februari 2012

    Majonäs kommer inte in i min mun och lök usch! likasom så många andra saker som jag bara inte kan äta.. Kräsen I know

  • vrccmember 13 februari 2012

    Lever i all former, blää

  • vrccmember 13 februari 2012

    Lever i all former, blää

  • Ostbrickan 13 februari 2012

    Kroppkakor

  • Paddington 27 mars 2012

    (N) Brysselkål (N)

  • LittleMissTessie 28 mars 2012

    Det enda som jag någonsin ätit (eller försökt äta) som har gett mig kväljningar är surströmming. Det var stört omöjligt för mig att äta det, så än så länge är det det som kvalificerar sig som det äckligaste jag vet.

  • Super_Mario 28 mars 2012

    stuvade makaroner! blää!

  • aattaa 28 mars 2012

    lever och varma tomater

  • Linlock 28 mars 2012

    Jätteräkor,(N) kladdiga wienerbröd med sylt och choklad och jox och bakverk som smakar gammal olja typ munkar har jag svårt att få ner faktiskt. Annars tycker jag nog ingenting är äckligt, mindre gott möjligtvis :)

  • piha63 28 mars 2012

    Det finns ju ganska mycket som jag har fått för mig att jag inte gillar och som jag inte ens har vågat smakat på. Men något som jag smakat och som jag tycker är äckligt är vaniljglass. Jag är iofs inte förtjust i glass överhuvudtaget, men just vaniljglass går inte alls. {weep}

  • alis 29 mars 2012

    Fett i kött. Kräktes redan som tvååring då jag matades med skinka med fettrand, eller prickig korv. Jag kunde sitta i timmar och försöka pilla bort alla små fettbitar i korven.
    Jag vill heller inte bli bjuden på testiklar, av helt andra skäl.

  • leohog 29 mars 2012

    Lever av gris är fruktansvärt och skoltidens leverstuvning kan jag 50 år senare minnas som en tid i skärselden. Kycklinglever är ok. För övrigt tror jag att jag kan äta allt som vi har i vår matkultur.

  • MPehrsson 29 mars 2012

    Surströmming ligger nog bra till även om jag av princip aldrig använder ordet äckligt om mat :-)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.