Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äckligaste du vet?

  • Mistys 29 mars 2012

    Hela små bläckfiskar med huvud, ögon och allt{sick} Fick friterade på Kreta och det vände sig i magen när jag pillade bort friteringen för att se vad som serverades. I förra veckan fick jag det igen på en restaurang i Gamla stan i Stockholm. Hade inte en tanke att det kunde finnas med i den rätt jag beställde. Fyyy vad vidrigt där dom låg, hela:s

  • ms8 29 mars 2012

    SURSTRÖMMING. Blä.

  • lenasj65 29 mars 2012

    Var hos en familj i Grekland där man slaktade ett får. Revbensspjällen var ok, färsen likaså men det sista avkoket som blev en buljong med smådelar av inälvor som flöt omkring... huuo_O

  • Supervanten 29 mars 2012

    Lever.

  • alindalinda 29 mars 2012

    Skrivet av sweetlover den 31 jan 2012

    BLÄCKFISK, ey :\


    ja, åh. jag håller med. samt lutfisk. eeew.

  • Savi 30 mars 2012

    Jätteräkor....speciellt grillade. De får en skumsmak. Sen gillar jag icke kroppkakor eller pitepalt eller. Fy hundan.

  • ackcka 15 maj 2012

    brunabönor, surströmming och ärtsoppa skulle jag aldrig äta igen

  • MrsC 15 maj 2012

    Finns inget jag tycker är äckligt ännu - men sparrissoppa är ingen höjdare - älskar dock sparris (Y)

  • rosatalo 16 maj 2012

    Äckligaste jag nästan ätit är surströmming. Med de bästa föresatser åkte jag till min fd kollega född i Kiruna, hon skulle då bjuda på denna "delikatess" och jag tänkte att smaka SKA jag. Det slutade med att jag satt i hennes sovrum och åt tunnbröd fyllt med potatis och lök då jag inte ens kunde vara i köket för stanken. Jag kunde inte förmå mig till att smaka, närmaste var att slicka på gaffeln där denna fiskbit suttit. Stackars Marie, hoppas du har kommit över detta. Detta var 1978. Jag har inte kommit över fasan ännu.{sick}

  • Jenny0189 16 maj 2012

    Grönsakssoppa på morotspyré :x

  • LittleMissTessie 16 maj 2012

    Skrivet av rosatalo den 16 maj 2012

    Äckligaste jag nästan ätit är surströmming. Med de bästa föresatser åkte jag till min fd kollega född i Kiruna, hon skulle då bjuda på denna "delikatess" och jag tänkte att smaka SKA jag. Det slutade med att jag satt i hennes sovrum och åt tunnbröd fyllt med potatis och lök då jag inte ens kunde vara i köket för stanken. Jag kunde inte förmå mig till att smaka, närmaste var att slicka på gaffeln där denna fiskbit suttit. Stackars Marie, hoppas du har kommit över detta. Detta var 1978. Jag har inte kommit över fasan ännu.{sick}


    Hahaha, detta liknar min första och enda (?) erfarenhet jag har av surströmming. Till midsommar förra året åkte jag till en vän i Sundsvall och är man i Norrland ska man äta surströmming, tyckte jag. Vi hade visserligen picknick utomhus så stanken kom vi nästan undan, men jag kunde inte heller förmå mig att äta av surströmmningen. Jag åt tunnbrödet med lök och potatis och med lite spad från fisken, men bara det gav mig nästan kväljningar.

  • irinaeva 16 maj 2012

    Djur

  • majsansson 16 maj 2012

    jag är inte så värst förtjust i tillagade rotfrukter, eller burkmat, typ som fruktsallad (på burk då) , men för övrigt så älskar jag frukt och rotfrukter, men om de är tillagade så förstörs konsistensen (N)

  • anenik 16 maj 2012

    Höna!!
    När jag för länge sen gick i mellanstadiet så var det en gång höna med purjolök på menyn.Bara lukten av hönan var äcklig.Var tvungen att äta upp maten och mådde väldigt illa efteråt.Tycker om kyckling,men höna, aldrig i livet!
    Har även svårt för lever,men såsen är god.

  • anenik 16 maj 2012

    Höna!!
    När jag för länge sen gick i mellanstadiet så var det en gång höna med purjolök på menyn.Bara lukten av hönan var äcklig.Var tvungen att äta upp maten och mådde väldigt illa efteråt.Tycker om kyckling,men höna, aldrig i livet!
    Har även svårt för lever,men såsen är god.

  • anenik 16 maj 2012

    Höna!!
    När jag för länge sen gick i mellanstadiet så var det en gång höna med purjolök på menyn.Bara lukten av hönan var äcklig.Var tvungen att äta upp maten och mådde väldigt illa efteråt.Tycker om kyckling,men höna, aldrig i livet!
    Har även svårt för lever,men såsen är god.

  • anenik 16 maj 2012

    Jaha,
    det blev ju verkligen efrertryckligt!

  • boz1965 16 maj 2012

    Ärter och morötter på burk - vidrigt!

  • gvaida 16 maj 2012

    chevre, fårost, blodpudding, lamkött. Piligrimsmusslor och andra dylika larv- ''delikatesser'' kan jag inte heller...

  • miabok 30 juli 2012

    Valspäck ( åt det på Färöarna).

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.