Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Betygsätta/Kommentera

  • Klingan 30 april 2008

    Jag har tagit för vana att alltid kommentera och betygsätta de recept som jag provar. Det verkar inte som det är så många som göra det.

    Jag vill gärna ha feedback på mina recept, oavsett om det är gott eller inte. Det kan ju leda till att man kan ändra på de recpt som är mindre lyckade. Framför allt känns det kul att veta att mina recept även tilltalar andra. Att det inte bara är jag som gillar min mat. :p

    Håller ni med eller är det bara jag som tycker så? Hur ofta kommenterar ni ett recept som ni testat? Eller är det så att ni bara sparar recept, men att ni inte tar er för att prova dem? Alla recept som jag sparar har jag för avsikt att prova.

  • vanillalover 30 april 2008

    Jag kommenterar och betygsätter ALLTID de recept jag provat! Tycker själv att det är så himla kul när andra gör det...
    Dessutom skriver jag i personens gästbok, då de annars inte får någon indikation på att det kommit in en kommentar.
    /Marie

  • Fiona 30 april 2008

    Klart man betygsätter de recept man provar! :) Det är ju halva nöjet nästan :)

  • majamia 30 april 2008

    Jag kommenterar också dom recept jag provat, det är så kul när någon gör det om mina recept :D
    Förr fick jag mail varje gång ett recept sparats och när någon kommenterat eller skrivit i gästboken hos mig, men så gör det inte längre. Vet ni varför? det är i och för sig bra för det kunde ju bli en massa mail annars.
    :D(L)

  • Klingan 30 april 2008

    Skrivet av majamia den 30 apr 2008

    Jag kommenterar också dom recept jag provat, det är så kul när någon gör det om mina recept :D
    Förr fick jag mail varje gång ett recept sparats och när någon kommenterat eller skrivit i gästboken hos mig, men så gör det inte längre. Vet ni varför? det är i och för sig bra för det kunde ju bli en massa mail annars.
    :D(L)


    Du kan välja på din sida om du vill ha ett mail när någon sparar dina recept eller skriver i din gästbok.

  • majamia 30 april 2008

    Skrivet av Klingan den 30 apr 2008

    Skrivet av majamia den 30 apr 2008

    Jag kommenterar också dom recept jag provat, det är så kul när någon gör det om mina recept :D
    Förr fick jag mail varje gång ett recept sparats och när någon kommenterat eller skrivit i gästboken hos mig, men så gör det inte längre. Vet ni varför? det är i och för sig bra för det kunde ju bli en massa mail annars.
    :D(L)


    Du kan välja på din sida om du vill ha ett mail när någon sparar dina recept eller skriver i din gästbok.


    Aha det visste jag inte, jag har inte plockat bort det i alla falla men nu är det borta, jag ska kolla.:'(

  • zonale 30 april 2008

    Självklart för mig att kommentera recept som jag provat! Uppskattar när jag får det på mina egna recept. En skriven kommentar inte enbart stjärnor:)!! Får jag sedan några rader i gästboken är det perfekt men naturligtvis inget krav.(Y)

  • frucaos 30 april 2008

    Håller med alla om detta. Jag har kommenterat och betygsatt allt jag testat hittills, och det tänker jag fortsätta med. Det är bra om många betygsätter, då får man ett genomsnitt av vad folk anser.

  • sandrarockar 30 april 2008

    Har oxå betygsatt och ibland kommenterat alla recept jag provat. Det känns ju som en självklarhet.

  • delikat 30 april 2008

    Jag har poängsatt och kommenterat sånt som vi verkligen gillat hos oss (poäng 4-5). Men de gånger jag testat något recept som inte varit så jättegott, värda en 3:a eller mindre, har jag låtit bli att betygsätta. Jag vet att smaken är olika och att vi inte riktigt tyckt om något betyder inte att alla inte gillar det. Jag vill inte styra någon att låta bli att testa någons recept bara för att jag delat ut en 1-3.

  • anluk 30 april 2008

    Jag betygsätter alltid!!!!

  • Klingan 30 april 2008

    Skrivet av delikat den 30 apr 2008

    Jag har poängsatt och kommenterat sånt som vi verkligen gillat hos oss (poäng 4-5). Men de gånger jag testat något recept som inte varit så jättegott, värda en 3:a eller mindre, har jag låtit bli att betygsätta. Jag vet att smaken är olika och att vi inte riktigt tyckt om något betyder inte att alla inte gillar det. Jag vill inte styra någon att låta bli att testa någons recept bara för att jag delat ut en 1-3.


    Om man nu bara vill ge en 1-3 så tycker jag ändå att man ska ge det. Skriv en kommentar till varför man inte tyckte om det. Som sagt smaken är ju olika, men det säger ju inte att man styr någon att inte testa för att man ger lite lägre poäng. När jag söker recept tycker jag det är kul att läsa vad andra tycker om det. Oavsett poäng/bra/dåligt.

  • Glitterfia 30 april 2008

    Jag betygsätter och kommenterar alltid de recept jag provat. Jag tycker det är så kul när jag själv har fått en kommentar och stjärnor :p

    En sak jag undrat över är hur ni andra bedömmer antalet stjärnor ? Har sett i många recept att de fått 4 stjärnor :o och kommentar liknande: Jättegott, kommer göra detta igen / Familjens nya favorit / Topp 10 hos oss. Detta är bara exempel på kommentarer .....

  • tantdrake 30 april 2008

    Även jag betygsätter och kommenterar allt jag provar. Som Fiona skriver : det är ju halva nöjet nästan! Dessutom ändrar jag nästan alltid något efter min egen smak när det ingår en ingrediens jag bara inte kan med t ex.
    Har lyckats få till veckomenyn för resten av denna vecka så att allt är andras recept - är ledig nu så man får passa på :D
    Ser verkligen framemot matlagningen ända fram till söndag (L) Tror faktiskt jag tyckt om allt jag hittills provat (Y)

  • Lilljeppe 30 april 2008

    Jag betygsätter också alltid. Nu i veckan fick jag ett betyg 2 på en av mina smoothisar. Jag tackade för betyget och kommentaren. Hade blivit väldigt besviken om inte hon hade satt ett ärligt betyg. Om man bara sätter betyg när det är bra blir det ju inte rättvisande och betygsystemet förlorar sin funktion. Sätt betyg oavsett om det är bra eller dåligt.(Y)

  • enAnnan 30 april 2008

    Jag tycker och gör precis som du Klingan. Det är en självklarhet liksom.
    :)
    Och ett ärligt betyg såklart. Det som passar mig passar inte alltid dig :p

    Tycker att det är ett väldigt bra system.
    (Y)

  • Klingan 30 april 2008

    Skrivet av enAnnan den 30 apr 2008

    Jag tycker och gör precis som du Klingan. Det är en självklarhet liksom.
    :)
    Och ett ärligt betyg såklart. Det som passar mig passar inte alltid dig :p

    Tycker att det är ett väldigt bra system.
    (Y)


    Dock har jag än så länge bara delat ut 4or och 5or. Har haft tur att hitta bra och goda recept. Givetvis händer det att jag byter ut någon enstaka ingrediens. Men det är ju tur att vi alla har olika smak. Man får ju en massa egna ideér av att läsa andras recept.

  • farmoringer 30 april 2008

    Jag betygsätter och kommenterar alltid efter jag testat recept. Många som bara betygsätter och det tycker jag inte är så roligt..För min del har jag "bara" hittat fyra och femmor på den mat jag testat. Kan ju bero på att jag sparar på sånt som verkar gott. Verkar det bara halvdant i mina ögon så är det ingen idé att spara ett sånt recept...:p Men jag älskar mat...(L)

  • Jessika 30 april 2008

    Självklart betygssätter och kommenterar jag. Kommentaren är extra viktig de gånger man ger ett lågt betyg tycker i alla fall jag.

  • Lilljeppe 1 maj 2008

    Skrivet av Jessika den 30 apr 2008

    Självklart betygssätter och kommenterar jag. Kommentaren är extra viktig de gånger man ger ett lågt betyg tycker i alla fall jag.


    Håller helt fullständigt med dig. Jag kommenterar alltid när jag sätter betyg. Men tycker själv att det är extra viktigt vid låga betyg.:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.