Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Blir man fet av frukt??

  • monac 4 april 2008

    ämnesomsättningen minskar radikalt med stigande ålder.....:( det är bara att röra på sig mer!
    Tycker det är konstigt att du gick upp av fastan:o
    Tror inte på bantningskurer,det handlar om att lägga om livs/kost stil helt eller göra små men viktiga förändringar i vardagen. Allt som är extremt /ytterligheter brukar inte hålla så värst länge.

  • tina62 4 april 2008

    Skrivet av monac den 4 apr 2008

    ämnesomsättningen minskar radikalt med stigande ålder.....:( det är bara att röra på sig mer!
    Tycker det är konstigt att du gick upp av fastan:o
    Tror inte på bantningskurer,det handlar om att lägga om livs/kost stil helt eller göra små men viktiga förändringar i vardagen. Allt som är extremt /ytterligheter brukar inte hålla så värst länge.


    Håller med föregående talerska.

    Gick med i Viktväktarna för att få fart på min viktnedgång och kostråd och det tog skruv.
    Vågen går nu åt rätt håll(Y).

    Men det gjorde den inte när jag försökte själv, vet nu varför.

  • mistralwind 4 april 2008

    tina62, precis samma sak hände mig.
    Jag har försökt att äta ordentligt, att bara ta en portion, osv osv osv av alla konstens regler.
    Inte gick jag ner, förren jag började med VV. Slutade, flyttade, blev sambo och nu är jag uppe igen. Tjoho!
    jag antar att VV kräver att man skriver upp ALLT man äter, varje liten tugga extra blir ju extra kalorier, så man håller total koll på allt. Lite jobbigt i längden tyckte jag, men samtidigt så funkade det ju! å andra sidan fuskade jag lite nu och då :D men bara man håller sig på ett ungefärligt mått varje dag, absolut inte för lite(!) då ställer kroppen in sig på svält, som någon sagt tidigare här i tråden, och vikten ändras inte alls.

    Glöm inte att dricka mycket vatten! gärna före kl 18, annars får du spendera hela natten med att springa på dass!

  • tina62 4 april 2008

    Skrivet av mistralwind den 4 apr 2008

    tina62, precis samma sak hände mig.
    Jag har försökt att äta ordentligt, att bara ta en portion, osv osv osv av alla konstens regler.
    Inte gick jag ner, förren jag började med VV. Slutade, flyttade, blev sambo och nu är jag uppe igen. Tjoho!
    jag antar att VV kräver att man skriver upp ALLT man äter, varje liten tugga extra blir ju extra kalorier, så man håller total koll på allt. Lite jobbigt i längden tyckte jag, men samtidigt så funkade det ju! å andra sidan fuskade jag lite nu och då :D men bara man håller sig på ett ungefärligt mått varje dag, absolut inte för lite(!) då ställer kroppen in sig på svält, som någon sagt tidigare här i tråden, och vikten ändras inte alls.

    Glöm inte att dricka mycket vatten! gärna före kl 18, annars får du spendera hela natten med att springa på dass!


    Vet inte hur längesedan du var med i VV. Jag var oxå med tidigare och det var räkan, räkna.
    Gick med nu igen och det är inte alls samma upplägg, det är rätt enkelt.

  • systeryster 4 april 2008

    Tittade på Oprah för länge sedan där en nätt liten fransyska hade skrivit en bok om att ha ett annat förhållningsätt till mat än vad många har.Hon ´nekade síg aldrig något gott, men tog aldrig mer än tre bett av det goda.Kan det fungera?Oprah däremot tillstod att om hon föll för frestelsen att äta en donut ,så åt hon ytterligare tre för att döva skuldkänslorna över den första.Lagom är bäst, vad det nu är.

  • lenajeanette 5 april 2008

    En del frukter innehåller ju flera kolhydrater än andra, försök att äta de som inte innhåller så mycket kolhydrater och kanske bara ta en om dagen av de som är kolhydrat rika.

    De finns säkert massor av bra kolhydrat tabeller på nätet!

    Ex äpple istället för päron
    persikor istället för nektarin

  • lenajeanette 5 april 2008

    Vill bara tilläga, man kan INTE bli fet av frukt!

  • rasine 6 april 2008

    vissa frukter är bättre att äta än andra.Man ska inte äta för mycket av tex vindruvor och bananer

  • monac 6 april 2008

    nä men hellre druvor & bananer än dumlekola:D

  • monel 6 april 2008

    Men dumlekola är godare :'(

  • sherrry 6 april 2008

    det finns en sak som man kan äta hur mycket som helst av och faktiskt gå ner i vikt för det föbränns mer av att äta den än mängden kalorier det är i den .. det är selleri

  • monel 6 april 2008

    Det är en myt tyvärr

    Skrivet av sherrry den 6 apr 2008

    det finns en sak som man kan äta hur mycket som helst av och faktiskt gå ner i vikt för det föbränns mer av att äta den än mängden kalorier det är i den .. det är selleri

  • monac 6 april 2008

    nä tror inte det! vitkål ska var ett sånt livsmedel med.
    Ibland får man tänka på hur det smakar "i magen" inte i munnen! alltså vad det gör med dig ,ditt mående & energimängd kontra näringsämnen.:)

  • monel 6 april 2008

    Ja, tron kan ju försätta berg så :)

    Skrivet av monac den 6 apr 2008

    nä tror inte det! vitkål ska var ett sånt livsmedel med.
    Ibland får man tänka på hur det smakar "i magen" inte i munnen! alltså vad det gör med dig ,ditt mående & energimängd kontra näringsämnen.:)

  • monac 6 april 2008

    hmmm....är det så?
    :)

  • okanovicka 6 april 2008

    man går inte upp av att fasta jag fastar 4 veckor varje år från solen går upp till den går ner frånkl 0540-20 .05 det är vad man äter efter som mangår upp och vikväktarna funkar inte på mig gick ner själv 24 kg tog bort godis all fett ocj promenerade nära 8 tm om dagen det går om man bara vill att går ner själv man måste ha tålamod

  • monel 6 april 2008

    Fasta skulle jag aldrig någonsin klara av :'(

  • Ketronya 6 april 2008

    Skrivet av lenajeanette den 5 apr 2008

    Vill bara tilläga, man kan INTE bli fet av frukt!


    Man kan bli fet av allt, om man äter för mycket.

  • okanovicka 7 april 2008

    menar jag med fatsa som vi muslimer gör är att vi får inte dricka vatten eller äta något så länge solen är uppe utan det är att ha en stark vilja och öita sig på allah som vi gör men det gårjag lovar man blir fet av allt socker , fett och allt som är vit bröd och mjöl coca cola det jag gör nu är att äta allt grovt och mycket grönsaker och inte mycket grädde och att för¨söka röra ppå sig och rör mig gör jag hela dagarna är lokalvådare så springer gör jag nog om det ha de

  • pehrzonflickan 7 april 2008

    Absolut inte, vad jag har sett av mig själv så är det inte kolhydrater man går upp av, inte ens i stora mängder. Pasta, ris, potatis, frukt och grönt, samt socker. Där emot så sparar man på det befinntliga kroppsfettet och kanske därav inte går ner. Så är du inte överviktigt kan du absolut äta det i obegränad mängd!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.