Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favoritmat?

  • EowynUndomiel 29 oktober 2008

    Hejsan alla matklubben-medlemmar!

    Tyckte det kunde vara kul att höra vad ni har för favoritmat? Vilken är eran absoluta favoriträtt? :)

    Själv har jag lite svårt att välja en favorit... men det finns lite som slår min mors pusta-soppa.. (L)
    Sen funkar ju alltid tacos och asiatiskt prima också (Y)

  • Wombat04 29 oktober 2008

    Min absoluta nummer ett-rätt är den spanska tortilla de patatas, potatisomeletten, som den brukar göras i Barcelona. Ingen skinka, vitlök eller andra grönsaker i den utan bara potatis, lök, olja, ägg och salt. Det har varit min favoriträtt ända sedan jag var stor nog att veta vad mat är för något. Min spanska faster, som bodde här i Göteborg, hade ibland hand om mig på helgerna eftersom hon inte hade några egna barn. På fredagskvällen, när jag kom, hade hon alltid gjort tortilla eftersom hon visste hur mycket jag älskade det. En fräsch blandsallad till och min lycka är fullkomlig. (L)(L)(L)

    Sedan tröttnar jag aldrig någonsin på pasta med köttfärssås ... (L)

  • Okänd 30 oktober 2008

    min favorit mat är mammas potatisgratäng med en quorn (är vegetarian) gryta/sås .. mums...!! (Y)

  • zoofe 30 oktober 2008

    God thaimat är aldrig fel. Ibland har man tur och hittar ett bra ställe. Annars tycker jag ugnsbakad lax med bakad potatis och hollandaise-sås är en riktig hit! Mums!

  • Svesse60 30 oktober 2008

    Hemgjorda köttfärsbiffar med stekt lök, gräddsås och potatis (L)

  • lillawe 30 oktober 2008

    Nyfångad stekt strömming med hemlagad potatismos, skirat smör till eller Chréme Fraiche med kryddgrönt..(Y)

  • lenajeanette 30 oktober 2008

    Hemlagade kåldolmar.

  • essim 30 oktober 2008

    Det är mycket som är gott och väldigt svårt att välja en rätt. Idag har vi ätit kålpudding, kokt potatis, brun sås, lingon och gurka. Det var i alla fall dagens godaste. :)Annars är lax (i alla former) min favorit.:p

  • matnjutaren 30 oktober 2008

    Oj...NU blev det svårt ju...:o
    Sommaren: Lax i alla de former som aniper sa..:p
    Vintern: Soppa (även där av alla de slag.:P)
    Hösten: Kantarell"mackis"
    Våren: Kanderade violer. (Y) (så klart där e en bakelse under..:p

  • LaJefa 30 oktober 2008

    Älskar nog det mesta som är gjort på köttfärs...spelar ingen roll om det är köttfärssås, köttbullar, kåldolmar, chili con carne, köttfärspizza,fyllda paprikor mm...nä helt klart är det köttfärsrätter.

  • zudette 30 oktober 2008

    Min favorit är när man stoppar gaffeln/skeden i munnen och känner "wow - oj, oj, oj vad jag längtat efter det här......" sen om det är palt, koldolmar, tacos, oxfilé, pizza eller nåt heeeeelt annat spelar inte så stor roll!


    MUMS!(Y)

  • Smulpajen 30 oktober 2008

    Detta har jag funderat på MÅNGA gånger men,,,,,,det går bara inte att välja ut något :'( Pasta tröttnar jag förstås aldrig på. Det skulle jag nog kunna äta varje dag på en öde ö, om det fanns!

  • marwis 30 oktober 2008

    Skrivet av lajefa den 30 okt 2008

    Älskar nog det mesta som är gjort på köttfärs...spelar ingen roll om det är köttfärssås, köttbullar, kåldolmar, chili con carne, köttfärspizza,fyllda paprikor mm...nä helt klart är det köttfärsrätter.


    Instämmer till fullo!(L)
    /Marie

  • monicadanell 30 oktober 2008

    Min favorit mat är nog tacos i alla former,pajer, kebab biffar
    grillat kött med potatisgratäng, köttfärs rätter

  • Baddy96 30 oktober 2008

    hembakad ciabatta med mozarella! kan leva på det hur länge som helst!

  • EowynUndomiel 31 oktober 2008

    Har lite fler saker att lägga till... ;)
    Jag bara älskar min farmors köttbullar/panbiffar med kokt potatis, kantarellsås och lingon (L)
    Och sen har jag nyligen blivit frälst i blodpudding! Och kålpudding är inte illa det heller... (Y)

  • Mellanbellan 31 oktober 2008

    En lagomt stekt oxfilé med hasselbacksgratäng, lax i alla former och fd svärmors revbensspjällsgryta.

  • peterbjurstrom 22 april 2009

    absoluta favorit kan vara svårt för ambivalenta människor men jag skulle nog säga lasagne.

    Jag gjorde en med rökt öl och vin som var mycket god, kanske en favorit

    den finns på
    http://smakligtochgott.blogspot.com/2008/09/lasagne-smaksatt-med-bde-vin-och-l.html

  • Lovelycake 22 april 2009

    Tacos helt klart! Och goda vegorätter som sesamnuggets med grönsaker och ris eller fullkornspasta och annat gott. :D

  • Majainorr 22 april 2009

    Favoritmat...
    Beror mycket på hur hungrig jag är. Utsvulten så smakar nästan allt gudomligt!
    Gillar det mesta, men stekt strömming med dillsås och potatis ligger mig varmt om hjärtat. För att inte tala om pizza, lasagne, köttsoppa eller nåt grillat...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.