Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favoritmat?

  • Monika46 22 april 2009

    Kan tyvärr inte välja en rätt...
    Mina 2 favoriter: En fest- och en vardagsfavorit som jag gillar lika mycket(Y)(Y)

    Monikas ljuvliga fläskfilégratäng
    Monikas kåldolmar

  • ylwa 23 april 2009

    Min absoluta favorit är nog...:p

    Lax med räkor.
    (Y)

    Annars är det alla sorters Lax. (Y)

  • Gul13 23 april 2009

    Favorit? Utan tvekan vilträtter. :p Hjort och rådjur är favoriterna men fågel är inte heller dumt; fasan och duva, tjäder ... Mmm.

    Tätt efter det vilda kommer lamm.

    Jag har svårt att säga en rätt så där som ni märker.

  • EowynUndomiel 26 april 2009

    Två nya tilägg, en helt fantastisk tacopaj som finns här på matklubben, och blodpudding med lingonsylt ^^

  • Myggan-65 26 april 2009

    Det är ju nästan omöjligt att välja ut favoriträtter men något som får det att vattnas i munnen på mig är rotmos med fläsklägg!!
    Annars är det för tillfället mest asiatiska smaker som lockar. Gärna någon god wokrätt.

  • bernit 26 april 2009

    Är olika vid olika tillfällen men fisk och skaldjur passar alltid till mina smaklökar och ju renare smak dess bättre.
    Kokt piggvar med smöt & pepparot, Stekt sperr (färsk småmakrill) med stuvad spenat, Nyfångad stekt vitling med lingon, eller varför inte en gammaldags saltlånga med äggsås ???
    Det är svårt att välja ut en speciell rätt när man ibland bara längtar efter stekt falukorv med stuvad vitkål.

  • Lenkan 27 april 2009

    Jag håller med om att det är näst intill omöjligt att skriva ned sin absoluta favorit. Jag älskar pasta i många olika varianter, men jag tror nog att rejält kött är min favorit.

    En stor blodig biff med svampsås och ugnspotatis
    Eller honungsmarinerade tjocka revbensspjäll med sallad och bearnaisedip
    En grillad flintastek
    Nötstek med potatisgratäng

    Finns hur mycket som helst!

    Och ibland är det stekt fläsk med löksås eller en rejäl kalops

  • popik 27 april 2009

    Det är omöjligt att välja en rätt men jag är nog en periodare vad gäller mat. Just nu älskar jag knäckebröd med smör, kalles kaviar och hackad rå lök på, kan äta ihjäl mig på detta.

  • EowynUndomiel 3 maj 2009

    Allt med köttfärs är otroligt gott, som kålpudding, kåldolmar och chiligryta... indisk mat och annan kryddig, orientalisk mat går alltid hem, och hederlig svensk farmormat (Y)

  • mooseella 3 maj 2009

    Min favorit är min egen hemgravade lax med råstuvad potatis och min egna gravlaxsås. Det kan jag äta hur mycket som helst av. Har alltid en bit lax i frysen som bara är att grava. Oj, nu blev jag sugen, får laga till det i veckan. :D

  • monfo 4 maj 2009

    Öländska kroppkakor med smält smör, grädde och lingon.
    Mammas kålpudding och naturligtvis kåldolmar!(Y)(Y)(Y):D

  • Alve1976 23 juni 2009

    Pannbiff med potatis, stekt lök, brunsås och rårörda lingon. Finns ingen godare husmanskost :)

  • lena4 24 juni 2009

    Jag gillar allt-i-ett-lådor av alla slag. Fisk som kött

  • snuosm 24 juni 2009

    Förut hade jag som tradition att bjuda familjen på kalkonmiddag vid jultid, med olika fyllningar varje år. Det var då min absoluta favoriträtt. Idag är det så mycket jag tycker om, t ex grekisk pyttipanna, gratinerade enchiladas, lax i foliepaket tillsammans med diverse grönt, kyckling med panengcurrysås, osv.

  • berggrenskan 24 juni 2009

    Rimmad oxbringa med rotmos är det inte mycket som slår.

    Och så stekt salt sill med löksås...mmmmmmmmm

  • peppsi 24 juni 2009

    det ska vara hemlagade rå rivena kroppkakor med fläsk sås (Y)

  • zonale 24 juni 2009

    Fisk och skaldjur går alltid hem... tackar inte nej till kyckling heller. Äter oftare det än kött faktiskt.

  • kallebakom 31 augusti 2013

    pitepalt ! annars så pölsa eller blodpudding, det är nog mina topp 3

  • Gutis 1 september 2013

    Det är svårt att välja något. Gillar nog det mesta av riktig husmanskost som kroppkakor, kalops, rotmos o fläsklägg osv.
    Sen har jag en rätt som vi äter ofta här just för att det är så gott....Potatis och baconlåda...
    http://www.matklubben.se/recept/potatis_och_baconlaada_111188.html

  • Hilmer54 1 september 2013

    Bruna Bönor och stekt fläsk.
    Kåldolmar som värmts i grädde med potatis.
    Blodpalt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.