Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

förskolemat

  • anluk 5 oktober 2008

    Nä Mammairene skrev ju att det skulle bort där hon jobbar, jag citerade henne... Fattar inte beslutsfattarna. Potatis som är billig och framförallt nyttigt och gott.

  • festmaten 5 oktober 2008

    Tänk att det är likadant överallt med dessa besparingar. När skall vår "kloka" politiker (som sitter där med sina höga löner) begripa att de bara biter sig själv i svansen(N)
    Det finns väl politiker med barn och gamla föräldrar, så att de borde ju kunna se verkligheten???

    Nu kom jag från ämnet här: Mat till barn. Egentligen förstår jag inte varför det skall vara så komplicerat, kan inte dagens barn o ungdomar äta helt vanlig mat????
    Ni som jobbar med barn, skall kanske börja jobba med föräldrarna istället. Få dom till att fatta att servera vanlig husmanskost till sina barn där hemma:o

  • ingegerdb 5 oktober 2008

    Skrivet av anluk den 4 okt 2008

    där jobbar skall potatisen tas bort för de får inte köpa in potatisskalare (eldriven o inte färdigskaldade heller o då funkar det inte tyligen.......Jag blir galen.......


    Man kan ju bara tro att det är ett skämt. Fattar inte att det alltid skall snålas på våra barn, de är ju vår framtid. Helt sjuuuuuukt

    Det var tydligen bara ett rykte var på föräldramöte på den förskolan och det stämde inte alls!

  • catta69 5 oktober 2008

    När man pratar med barnen om maten på skolan så är det mest pasta, ris i olika former. Vissa veckor förekommer inte ens potatis på matsedeln...
    Skrämmande!
    (N)
    catta

  • farmoringer 5 oktober 2008

    "Mina" Barn tycker inte om ris. De är inte överdrivet förtjusta i potatis heller för den delen. Men om de får lägga en smörklick på potatisen så går den ner. De får göra så för pedagogerna...Annars så är det pasta i alla former de helst äter...

  • emaxen 5 oktober 2008

    Våra barn gick på en koperativ förskola, där fick vi jobba vissa veckor och då skulle vi servera mellanmål.
    När vi jobbade så önskade sig barnen ofta varma mackor på hönekaka som vi hade lagt på makrill och riven ost på, det var verkligen uppskattat bland alla barnen,även de som inte brukar äta fisk åt som tokar:):):):):)
    Lycka till Marie

  • Vivoplena 5 oktober 2008

    När jag läste Emaxens inlägg kom jag ihåg en gång på dagis, en fredag måste det ha varit, och det var bara jag + 2-3 barn till och en fröken. Kokerskan hade gått hem så vi fick göra eget mellis. Vi gick ut i köket och kikade runt lite.... och hittade ett våffeljärn. Varma mackor i våffeljärnet, mums ju! Sånt funkar ju inte om det är 25 ungar som ska äta, så det kändes lyxigt.Och liksom lite förbjudet att äta sånt på dagis....!

  • 34641 5 oktober 2008

    På min förskola älskar barnen något som heter Paruski;

    Bryn köttfärs
    salta och peppra
    blanda i ganska mycket dill och persilja
    alldeles innan servering rör ner cream fraishe.
    Värm.

    Serveras med potatis.

    Karrotterna är alltid renskrapade när det serveras!

  • MrsC 5 oktober 2008

    Den här rätten är populär hos barnen på min Förskola i Uplands Wäsby:

    Seidis Kasslergratäng

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.