Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp, min mamma äter inte!

  • caarruu 22 augusti 2010

    Precis vad mamma säger! Att hon inte kommer ihåg att äta, det glöms bort. Och jag tror henne, det är inte det. Men jag tycker inte det är någe bra om hon bara äter fil varje dag 50 % av tiden, två veckor i sträck. Ibland skulle inte göra mig något men när det blir så länge och ofta känner jag bara att jag vill hjälpa henne. Och jag älskar att stå i köket så jag lider inte av det heller...

    Men tack så hemskt mycket för all respons!

  • Eliza602 22 augusti 2010

    Blir tårögd när jag läser ditt brev. Vet att du vill avdramatisera det hela, men det är inte många 16-åringar som tar på sig den oron du känner. Det brukar vara tvärtom. En eloge till dig "fantastiska dotter", hoppas din mamma ändrar sina matvanor på egen hand eller tillsammans med sin underbara dotter.:) Och att du kan få andra saker att tänka på som man bör i din ålder...

  • Bozzan 22 augusti 2010

    Skrivet av caarruu den 18 aug 2010

    Hej,
    Jag har ett problem. Min mamma (jag är 16) äter inte bra alls längre. Då jag har skilda föräldrar som jag bor i två veckors perioder hos så i princip svälter mamma två veckor i månaden. Hon orkar inte laga mat och lever på ett glas fil per mål. Nu har hon börjat rasa i vikt men vill inte gå till en doktor.

    Så jag tänkte att jag kanske skulle kunna laga mat åt henne i slutet av de två veckorna jag är hos henne och frysa in, portionsvis, så är det bara att ta fram kvällen innan och ta med till jobbet.
    Men jag vet inte vad jag ska laga och behöver tips! På god mat som håller sig fräsh även efter frysning och uppvärmning i mikro.

    Hjälp? Tack på förhand.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.