Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ofta blir det fisk hos er?

  • frucaos 5 maj 2008

    Det rekommenderas ju att man äter fisk minst 2 gånger i veckan, och det ska erkännas att det inte är så ofta det händer hos oss... Men en gång blir det i alla fall.
    Jag ska försöka bättra mig på den punkten, även om den ena gången består av makrill på mackan - och det är ju inte fy skam det! (Nu när jag äntligen har slutat tycka att det luktar kattmat om det!!:p)

  • Ullis1 5 maj 2008

    Hmm...jo, hemma hos mig och sambon är det väl inte heller så pass flyt på fiskätandet som det borde vara. Själv älskar jag ju lax men det gillar inte han så det blir mest torsk och liknande. Men minst en gång i veckan äter vi fisk i alla fall. Makrillen på mackan är ju ett bra alternativ att fylla ut kvoten med i alla fall. :)

  • festmaten 5 maj 2008

    :DSkrattade för mig själv när jag läste vad frucaos skrivit , jag har inte kunnat äta makrill heller under tiden vi hade katter!!!!
    Vi är också ganska dåliga på att äta fisk, tycker det är svårt att få någon bra smak på det. Fisken i sig själv känns ganska smaklös. Däremot äter vi lax ganska ofta, det tycker vi är gott.
    Jag försökte införa att ha fisk en gång i veckan o soppa en gång, tänkte att det skulle bli lättare att planera matsedeln, för på så sätt var ju två av dagarna redan klara! Men som så många andra goda föresatser så.........:(

  • delikat 5 maj 2008

    Alla fyra i vår familj älskar fisk, så jag brukar ha lax 1-2 ggr/vecka. Något med sej tillreder jag en gång per månad. Och sommartid använder jag sik typ varannan vecka. Några gånger per år gör jag mat av strömming. Och abborre blir de då ungarna metat på sommaren.

    Makrill är dock en fisk som aldrig landat på vårt köksbord. Skeptisk till den fisken!

  • frucaos 5 maj 2008

    Det med makrill- rökt pepparmakrill med tomat och avocado på en skiva polarbröd är supergott till lunch!
    Jag tycker att fisksoppa är trevligt, borde kunna få till det med fisksoppa en gång och "vanlig" fisk en gång. Men sen är det ju så att det inte blir soppa fullt lika ofta när det blir sommar - soppa är så väldigt varm mat...
    Vi borde ju kunna få till lite fler fiskdagar genom att beta av varandras recept här på matklubben!

  • zonale 5 maj 2008

    Vi äter fiskoch skaldjur 2-3 gånger i veckan faktiskt(Y)

  • Okänd 5 maj 2008

    Jag försöker få till en fiskrätt i veckan, ibland blir det två eller tre tom. Jag har kommit igång såpass med fisklagandet att jag numera kan improvisera fram en fiskrätt som faktiskt är ätlig OCH smakar gott :p

  • MammaIrene 5 maj 2008

    Jo, vi gillar fisk så att här hemma blir det väl 2-3 gånger i veckan, men då är en av de gångerna kanske fiskbullar elelr dylikt. Tycker det inns underbara fiskrätter som inte är så komplicerade, se te x min fiskgryta som ligger bland mina recept, supergod(Y)(Y)(Y)
    MEn ibland när tiden är knapp men smaklökarna vill ha sitt köper jag varmrökt lax ( den är ju färdig o skall bara skäras)
    Jag serverar då den med kokt potatis elelr coscos, sparris och kall sås på smal cremefraiche, gräddfil, , dill elelr persilja, rödlök o rom på burk. = supersmaskigt(Y)(Y)(Y)

    Sedan har vi ju stekt fisk som inte heller är så dumt, och pasta med pangasiussås (gjord med fiskbitar, krossade tomater, matlagningsgrädda, lök, oregano, svartpeppar o salt = jättegott o lätt,

    Mera finns ju men detta är några tips!

  • monac 5 maj 2008

    3-4 kanske...mest lax. Sonen äter inte "vit fisk".:o
    Tar en sked fisk olja varje morgon för att säkerställa fettsyrorna...

  • evaldo 5 maj 2008

    Fisk blir det en á två gånger i veckan, det är ju så gott.

  • hen 5 maj 2008

    Vi äter aldrig fisk! jag älskar fisk men min pojkvän avskyr fisk så det känns så tråkigt att bara laga åt sig själv. Men när han är borta passar jag på! då är det fiskgratäng så det står härliga till!

  • bakakaka 5 maj 2008

    Oj, vad fisk ni äter. :p Här har vi fisk kanske en gång i månaden. Ingen som är fiskälskare här inte.

  • ikah 5 maj 2008

    Äter fisk en gång i veckan minst.
    Sonen älskar fisk.:)

  • Ketronya 5 maj 2008

    Någon form av fisk blir det ungefär 3 gånger i veckan här hemma (Y)

  • elubek 5 maj 2008

    Räknas Fiskpinnar, hihihi......BLir inte så ofta här heller tyvärr, barnen är inga fiskälskare, inte jag heller iof...mannen gillar ädelfisk, lax, röding och så, jag gillar vit fisk bättre...

  • Nettie 5 maj 2008

    Fisk blir det minst en gång i veckan och skaldjur likaså(Y)

  • anluk 5 maj 2008

    Fisk minst 1 gång i veckan. Mina döttrar älskar fisk, de har fått det sedan de var små så de klagar aldrig när det är fisk. Favoriten är lax för barnen och maken, själv älskar jag ju gös!!!!!!!!

  • farmoringer 5 maj 2008

    Äter fisk för det mesta en gång i veckan. Är det på en vardag så blir det ju till lunch dagen därpå också så därför kan man säga att vi äter två gånger i veckan då..

  • The_mama97mia 5 maj 2008

    Vanligtvis blir det en gång i veckan. Barnen får fisk en gång i veckan i skolan.
    Har slutat köpa fiskpinnar. Fiskbullar i hummersås är en riktig snabbis som slinker ner ibland.
    På grillen blir det mest lax i paket, o det är smarrigt värre!

  • monac 5 maj 2008

    fiskbullar är heeeelt okey....även om rökt lax är "lite godare":)
    Fiskgryta/soppa med fänkål & rotfrukter samt saffran ,mmmm....(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.