Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köksrenovering...

  • Mison 31 mars 2009

    Hej alla matklubbare! (L)

    Tänkte be om lite hjälp! Vi börjar renovera kök till veckan, och därför blir det besvärligt med matlagning ett par månader framöver. :(

    Jag vill ändå laga den mesta maten själv. Nu tänkte jag göra några storkok och frysa in (vi har en gigantisk frysbox som tur är :p).

    Vill gärna ha tips på maträtter som man kan göra mycket av och som går bra att frysa in. Tack på förhand! :)

  • kiafia 31 mars 2009

    Lasagne, köttgrytor, köttfärssås, fiskgratänger, hemgjord pizza, korv stoganoff, kyckling wok,...

    Om ja vore du skulle jag också satsa på att steka kött, fisk, kyckling etc och "bas"krydda det m salt & peppar och sen frysa in. Skaffa er en bordsugn med 2 kokplattor på (kostar några hundralappar) där kan ni sen värma mat och koka potatis, ris pasta eller vad ni nu önskar (Y)
    Så riggar ni ett provisoriskt kök i sovrummet kanske ;-) m ugnen, vattenkokare och kaffepanna...allt man behöver :-)
    Couscous och risnudlar är ju superenkelt bara man har vattenkokare!

    Lycka till och tänk va härligt med ett nytt kök! (Y)

  • LaJefa 31 mars 2009

    Här kommer några tips utav rätter som jag brukar göra mycket av och frysa in. Lite blandade recept med olika köttslag...dvs. köttfärs, biff, kyckling, skinka och korv. Pizzabullar tycker jag är perfekta som ett litet mellanmål så jag lägger in dem också.
    Det börjar väl även bli bättre väder i Sverige...så använd gärna grillen mycket och har ni inte tillgång till el, så kan jag rekommendera att införskaffa en gasslinga/gaskök...där man kan koka potatis, pasta, ris och även fritera (försiktig vid fritering...höll på att sätta eld på hela huset förra sommaren:o)
    Biff stroganoff
    Chicken Tikka Masala på mitt vis!
    Köttfärssås med indisk krydda
    Pizzasoppa
    Mexikansk tacosoppa
    Superläcker pastasås
    Tandoori korvstroganoff
    Kebab pizzabullar

  • Mison 31 mars 2009

    Vad skulle jag göra utan er? (L)

    Perfekt! Tack för tipsen!

    Ös gärna på med fler tips! :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.