Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Korv, Lithells och röda streck????

  • Lind 2 april 2008

    Hej alla matklubbare.

    Vi på Matklubben.se ser att diskussionen kring reklam i era recept har blivit stor och vi vill därför förklara varför vi gör reklam i era recept. För att driva en sån stor sida som Matklubben.se måste vi ha vissa intäkter och det får vi endast från våra sponsorpengar i dagsläget.

    Visst finns det alternativ att medlemskapet ska kosta pengar eller att ni har möjligheten att donera pengar till Matklubben.se. men då känner vi att hela idén med Matklubben.se försvinner.

    Ifall det kommer en liknande kampanj på Matklubben.se där vi går in i era recept och lägger till saker ska vi bli bättre på att informera om detta.

    Med vänliga hälsningar
    Matklubben-teamet

  • Lotten_J 2 april 2008

    Skrivet av Lind den 2 apr 2008

    Hej alla matklubbare.

    Vi på Matklubben.se ser att diskussionen kring reklam i era recept har blivit stor och vi vill därför förklara varför vi gör reklam i era recept. För att driva en sån stor sida som Matklubben.se måste vi ha vissa intäkter och det får vi endast från våra sponsorpengar i dagsläget.

    Visst finns det alternativ att medlemskapet ska kosta pengar eller att ni har möjligheten att donera pengar till Matklubben.se. men då känner vi att hela idén med Matklubben.se försvinner.

    Ifall det kommer en liknande kampanj på Matklubben.se där vi går in i era recept och lägger till saker ska vi bli bättre på att informera om detta.

    Med vänliga hälsningar
    Matklubben-teamet


    Tack för svaret. Jag förstod att det måste bero på sponsring för att vi ska slippa betala någon medlemsavgift och det vill i alla fall jag slippa.

  • Lotten_J 2 april 2008

    Skrivet av Molgan den 2 apr 2008

    Skrivet av enAnnan den 31 mar 2008

    Jag antar att Lithells har gått in som sponsor??
    Innebär det då att alla recept med korv i måste få fula sneda röda streck under sig och
    ...i samarbete med Lithells????

    Om receptskrivaren alls inte gillar Lithells då?

    Såg ett recept där det står tydligt Scans falugryta,
    ser liiiiite konstigt ut Matklubben!


    Jag hänger inte riktigt med, men jag vet att jag har lagt in ett recept på scans goda korvgryta, kände mig lite träffad.
    Receptet heter så i från början, så det är inget jag har uppkallat korvgrytan efter. Så mig spelar det ingen roll vilken korv ni använder till grytan.
    Har korv märket så stor betydelse? Även om matklubben får in mer reklam för att den ska kunna drivas så är det väl okej,
    Jag vill inte betala för att vara med, hur ogärna jag än gillar reklam!
    Kommer mitt recept att ändras? Eller tas bort?


    Men tror du inte att det är som så att det inte händer ngt med receptet, inte kan dom börja ändra i alla korvrecept.....de vill bara få in sponsorpengar så jag tror nog att vi kan vara lugna ....jag bryr mig då inte för jag köper ändå den korv jag vill, de som kanske kan reagera är de företag som eg äger vissa recept, då typ scan kanske...inte vet jag, bara en tanke.....för ska vi slippa betala medlemsavg så måste Matklubben få in sponsorpengar....

  • Lovis 2 april 2008

    Jag håller med Lotten J , någonstans måste dem få pengar. Sen vill jag inte betala någon medlemsavgift. Det här är trevligt att vi kan byta recept med varandra, men för att det ska vara möjligt måste man ha människor som jobbar så att denna sidan fungerar.
    Tack för alla goa recept !

  • zonale 2 april 2008

    Skönt att äntlgen ha fått en förklaring som jag kan acceptera! Vill att klubben ska fortsätta att vara gratis och då är det bara att gilla läget:) Vi har förbaskat roligt ändå, ursäkta ordvalet:p

  • monel 2 april 2008

    Tack för informationen och får vi information före så är det helt OK om det är det som behövs för att vi ska överleva :D. Som hubert06 sa "Vi har förbaskat roligt ändå" (Y)

  • miasvante 2 april 2008

    Det brukar ju ofta vara så att får man bara veta anledningen till varför det görs på ett speciellt sätt så kan man acceptera. Och självklart om vi får ha sidan gratis (Y) (Y)

  • irrevirre 2 april 2008

    Nema problema med detta:-)

  • farmoringer 2 april 2008

    Inga problem alls. Bra att man får veta vad som gäller. För så länge det kan vara gratis så är då jag mer än nöjd. För det är verkligen ett nöje att vara här och så kostar det inget. Vad kan man mer begära? (Y)

  • Lindanemon 2 april 2008

    Håller med er alla, att bara man får veta vad som gäller, är det inga problem.
    Jag vill tacka Mikael Lind för att du redde ut våra frågetecken.

    Fast jag har en lite fråga till: Varför står inte Lithells stort under samarbetspartners?
    (Till vänster längst ner under rutan där man kan söka efter artiklar.)

  • SDMaya 2 april 2008

    (Y) Toppen att vi fick veta varför de små röda strecken hamnade på våra "korvar"(H)

  • lennali 2 april 2008

    Sunt förnuft säger att det är nog inte gratis att driva en sådan stor sida som Matklubben, så Lind fortsätt ni att söka sponsringspengar, jag använder i allafall bara "Petterssons Magra falukorv" bryr mig inte om det står Lithells eller nåt annat.
    Hälsningar från en som också har förbaskat roligt/Lena

  • farmoringer 3 april 2008

    Skrivet av lennali den 2 apr 2008

    Sunt förnuft säger att det är nog inte gratis att driva en sådan stor sida som Matklubben, så Lind fortsätt ni att söka sponsringspengar, jag använder i allafall bara "Petterssons Magra falukorv" bryr mig inte om det står Lithells eller nåt annat.
    Hälsningar från en som också har förbaskat roligt/Lena


    Det där är korven jag också bara köper..Jättegod ju..

  • marwis 3 april 2008

    Jag blir mest full i skratt åt alltihop när det kommer röda streck under förklaringar i baksecept där det står att man ska rulla degen till korvar!:D

  • tina62 4 april 2008

    Skrivet av miasvante den 2 apr 2008

    Det brukar ju ofta vara så att får man bara veta anledningen till varför det görs på ett speciellt sätt så kan man acceptera. Och självklart om vi får ha sidan gratis (Y) (Y)


    Hel ok.

    Det är ju inte mycket som är gratis idag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.