Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lasagneplattor??

  • Smulpajen 3 december 2008

    Skrivet av boz1965 den 3 dec 2008

    Och just det... Red inte av med vetemjöl eller nåt annat sädesslag. Använd maizena eller arrowroot istället. Dock inte potatismjöl eftersom det blir "tapetklister" om det får koka.

    Attans också! Jag som köpte tapetklister häromdagen för dyra pengar när det finns potatismjöl:'(:D Jag kanske kan ta det till såsen??? Bättre att äta upp pengarna än sätta det på väggen:D:p

  • segerwitch 3 december 2008

    Skrivet av Smulpajen den 3 dec 2008

    Jag varvar en god italiensk köttfärssås gjord på köttfärs, ett par dl rödvin, tomatkross, tomatpuré, vit & gul lök, finhackad morot, basilika, buljongtärning, salt och svartpeppar, absolut ingen redning, ostsås och okokta lagsagneplattor. På toppen strör jag över riven ost. Denna köttfärsås använder jag även till spaghetti och ska koka minst 30-45 min för att få fram dom rätta smakerna. Går även bra att göra i tryckkokare(Y)


    (L):p NÄR ÄTER VI???Är det säkert att du inte är italienska:o, du tillagar den, som min fd svärmor och fd svägerskor tillagade lagsagne(L)mmmmmm gott jätte gott!(Y)

  • Smulpajen 3 december 2008

    Skrivet av segerwitch den 3 dec 2008

    Skrivet av Smulpajen den 3 dec 2008

    Jag varvar en god italiensk köttfärssås gjord på köttfärs, ett par dl rödvin, tomatkross, tomatpuré, vit & gul lök, finhackad morot, basilika, buljongtärning, salt och svartpeppar, absolut ingen redning, ostsås och okokta lagsagneplattor. På toppen strör jag över riven ost. Denna köttfärsås använder jag även till spaghetti och ska koka minst 30-45 min för att få fram dom rätta smakerna. Går även bra att göra i tryckkokare(Y)


    (L):p NÄR ÄTER VI???Är det säkert att du inte är italienska:o, du tillagar den, som min fd svärmor och fd svägerskor tillagade lagsagne(L)mmmmmm gott jätte gott!(Y)

    jag gjorde faktiskt denna såsen till spaghetti igår, så om du skyndar dig så hinner du till middagen med min dotter som äter upp resten idag! Själv ska jag på ångkurs!

  • frucaos 4 december 2008

    Jag har alltid undrat var all såsen blir av ... Nu har jag fått svar på det. Tänk vad mycket man kan lära sig här! Till saken hör att jag ofta gör lasagne, av olika sorter. Det är ju så gott, men den blir lite torr ibland. Ska nog prova att förkoka lite nästa gång, bara för att jämföra!
    Ska nog prova med rödvin i köttfärsen också, det lät lyxigt och härligt.

  • Smulpajen 4 december 2008

    Skrivet av frucaos den 4 dec 2008

    Jag har alltid undrat var all såsen blir av ... Nu har jag fått svar på det. Tänk vad mycket man kan lära sig här! Till saken hör att jag ofta gör lasagne, av olika sorter. Det är ju så gott, men den blir lite torr ibland. Ska nog prova att förkoka lite nästa gång, bara för att jämföra!
    Ska nog prova med rödvin i köttfärsen också, det lät lyxigt och härligt.

    Du ska absolut prova vinet! Efter det kommer du aldrig mer att göra köttsås utan(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.