Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lördagsfrukost

  • hansdotter 19 januari 2008

    I morse blev det nypressad apelsin/lime juice- så gott att pressa juicen själv :D
    Till det solrutanknäcke å te.

  • celice 19 januari 2008

    (H) Helt enkelt den bästa dagen, man kan sitta i lugn och ro äta kokat ägg, med kaffe och bröd gärna med sill på. Lyssna på ring så spelar vi. Sedan på med kläderna bädda sängarna sätta sig och lösa medlodikrysset, då har man fått en perfekt lördagsförmiddag

  • Thordsson 19 januari 2008

    Jag och min familj älskar att äta frukost tillsammans eftersom vi inte hinner det i veckorna. (jag äter på förskolan där jag jobbar, min son på sin förskola och min man på sitt jobb)
    Dagens frukost bestod av nyrostat bröd, yoghurt, banan, kokt ägg och en stor kopp med nykokt kaffe. Härligt att få sitta länge i pyamasen och lyssna på hur det blåste utanför.

  • SaraW 19 januari 2008

    Jag och sambon äter inte frukost tillsammans på vardagarna, då vi äter var och en för sig på jobbet. På helgen är frukosten därför desto viktigare. Gott bröd, gärna hembakt, en smakrik ost, skinka eller salami, rikligt med grönsaker och gott kaffe. Yoghurt och färsk frukt brukar också finnas med i bilden. Ett tag gick någon av oss iväg till det lokala bageriet (som dessutom endast bakar på ekologiska produkter) och köpte något riktigt gott bröd. En period var jag ambitiös och hade alltid kalljäst bröd i kylen över natten. Men den sista tiden har det mest blivit butiksköpt bröd av det grövre slaget och det är hur gott som helst!

    Ser redan nu fram emot morgondagens frukost.... Mums!

  • andsta3 19 januari 2008

    Det blir aldrig en god frukost utan en rejäl portion gröt. Det spelar inte så stor roll vilken sort, bara det är gröt. Äter mest havregrynsgröt under veckan, så på helgen kan man ju variera sig lite med annan sort. Till gröten får det gärna bli ett par mackor med skinka, ost och någon grönsak (inget måste) och något frukt eller juice. En sådan frukost räcker ofta en bra stund in på dagen...

  • Lisabet 19 januari 2008

    Börjar min morgon med en mugg kokt vatten. Bra för lilla magen.
    Sedan blir det en tallrik fiberhavregrynsgröt med lingonsylt och mjölk.
    Tidningen läses medan detta får sjunka undan.
    Nu är det dax för leverpastejmacka med gurka och en uppiggande
    kopp kaffe.

  • Hjotrongull 19 januari 2008

    Skrivet av Thordsson den 19 jan 2008

    Jag och min familj älskar att äta frukost tillsammans eftersom vi inte hinner det i veckorna. (jag äter på förskolan där jag jobbar, min son på sin förskola och min man på sitt jobb)
    Dagens frukost bestod av nyrostat bröd, yoghurt, banan, kokt ägg och en stor kopp med nykokt kaffe. Härligt att få sitta länge i pyamasen och lyssna på hur det blåste utanför.


    Kan bara hålla med:):):):D(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.