Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Passande mat till "första" dejten?

  • Maripoosa 8 maj 2010

    Jag och min sommarromans ska snart återförenas efter ett års tid ifrån varandra!
    Han ska komma hem till mig på kvällen, och jag vill gärna ha lite tips på maträtter vi kan laga tillsammans om andan faller på.
    Inte för avancerat och heller inte för "fattigt"! Jag vill fixa en mysig och lättsam, fin kväll =)

    (skynda er, bara ett par dagar kvar nu!)

  • mssalmonella 8 maj 2010

    Något marinerat kött och klyftpotatis skulle jag nog slänga ihop :)
    Med bearnaisesås till!


    Återkommer ifall jag kommer på något mer/bättre ;)

  • Mellanbellan 8 maj 2010

    Kanske en av dessa passar. Lycka till hur som helst och du: maten spelar nog mindre roll{kissing}
    God filé i grönpepparsås
    Japansk lövbiff, teriyakimarinerad

  • The_mama97mia 9 maj 2010

    Kycklingfilé med äpplen, shalottenlök o valnötter

    Det här är så gott, lite pyssligt, men det kan ju vara trevligt och motiverar att ni behöver hjälpas åt med tillagningen... DU kan nog lätt halvera receptet till bara 2 pers.

    Lycka till!

  • Countrygirl 9 maj 2010

    Välj inte Taco! Det finns nog ingen som kan äta taco snyggt.

    Gör en paj i förväg som du lätt kan värma upp, gör en fräsch sallad tillsammans.

    Hemgjord pizza, degen kan stå i kylskåpet och är inte bunden till jästid, sedan är det bara att kavla ut, lägga på ingredienser, in i ugnen.

    Lycka till och ha en mysig kväll!{cowboy}

  • Maripoosa 9 maj 2010

    Tack alla! Bra ideer. Jag funderar på någon slags wok. Om man vill göra den från scratch av färska grönsaker kan man stå och hacka allt tillsammans och många samtalsämnen dyker nog upp under tiden :) Har ni några fina wok-recept? Gärna med kyckling.

    Jag håller med om att tacos är inte det ultimata..!

    Jag har längtat efter honom så länge nu och han detsamma. Ursch, jag är lite nervös av att se honom igen =)

  • Gueenfelle 9 maj 2010

    Italienskt. Är inte italien inte ett av de mest romantiska landet på jorden!? det tycker jag i alla fall. Jag älskar Italien och en lättlagad rätt är Pasta alla Carbonara. Duka med en vit duk, fina ljus och eleganta vinglas. Efter att lagat pastan lägg upp det i en djup skål och servera med basilikablad på. Släck lampan och tänd ljusen. Sätt på någon lugn och romantisk låt på låg nivå och bara njut av rätten!!

    Underbart ^^
    kommer snart lägga upp ett recept på det! :D
    Mejla gärna om mer tips om du vill :P

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.